پنج قابلیت جدید و جالب در ویندوز فون ۸.‌۱

مایکروسافت به سرعت در حال ایجاد تحول و بهبود سیستم عامل موبایل خود است و این موضوع را به خوبی می‌توان از سرعت تحولاتی که در وین فون در حال شکل گیری است شناخت و درک کرد. قابلیت‌های جدید وین فون منجر به آن شده ‌که از هم اکنون برخی‌ کار‌شناسان آن را یک سیستم عامل مطرح و محترم طی یک سال آینده برای بازار موبایل ببینند.به گزارش «تابناک»، هم‌اکنون مدتی است، ویندوز فون ۸.‌۱ ‌در دسترس کاربران قرار گرفته‌ و امکانات جدیدی را در راستای سر و سامان دادن به زندگی دیجیتال و آنلاین کاربران ارائه داده است.

امروز می‌خواهیم شما را با چند نمونه از این قابلیت‌های جدید و جالب در وین فون ۸.‌۱ آشنا کنیم که این سیستم عامل را تا اندازه بسیاری به خط سیر اندروید و iOS نزدیک کرده است.

البته برخی از این قابلیت‌ها پیش از این نیز در وین فون ۸ وجود داشتند، ولی مایکروسافت به سرعت و البته خیلی خوب اقدام به بهبود و گسترش دادن آن‌ها کرده است؛ اما تعدادی دیگر تماما قابلیت‌های جدید هستند که به‌کار‌گیری آن‌ها لذت کار با سییستم عامل موبایل مایکرسافت را دو چندان می‌کند.

پنج قابلیت جدید و جالب در ویندوز فون 8.1

فرستادن مستقیم تماس‌ها به پست صوتی

یکی از این قابلیت‌های جدید، امکان فرستادن مستقیم تماس‌ها به پست صوتی یا Voicemail است. به این صورت که اگر در جلسه‌ای هستید و ‌‌قادر به پاسخگویی به تماس نیستید، اکنون می‌توانید با انتخاب گزینه Ignore تماس را رد کنید؛‌ گوشی وین فون شما این تماس را مستقیم‌ به پست صوتی ـ در صورت فعال بودن ـ می‌فرستد.‌

پنج قابلیت جدید و جالب در ویندوز فون 8.1

پاسخ سریع با یک پیام متنی

همچنین اکنون رد ‌تماس‌ها به شیوه‌ای دیگر نیز در وین فون سر‌و‌سامان داده می‌شود.‌ در وین فون ۸.‌۱ این قابلیت هست که با تنظیم یک پیام متنی، تماس رد شده و مخاطب مورد نظر را از وضعیت کنونی خود آگاه سازید. برای تنظیم این قابلیت در بخش Phoneگوشی خود از منو، گزینه Settings را برگزیده و گزینه Text Replay را به حالت On در‌آورید و سپس متن مورد نظر خود را در قسمت مربوطه وارد کنید.

پنج قابلیت جدید و جالب در ویندوز فون 8.1

دانلود نقشه‌ها برای استفاده Offline

اگر قرار است به منطقه‌ای بروید که در آن اینترنت در دسترس شما نیست و یا سرعت اینترنت تا اندازه بسیاری پایین است، امکان استفاده از نقشه‌های گوشی ممکن نیست؛ مگر آنکه پیشتر آنها را دانلود کرده باشید.

پنج قابلیت جدید و جالب در ویندوز فون 8.1

برای این کار برنامه Maps را اجرا کنید و از منو، گزینه Settings را برگزینید. سپس در تنظیمات ‌روی دکمه Download Maps کلیک کنید.

همچنین می‌توانید این نقشه‌های دانلود شده را هر چند وقت یک بار به‌روزرسانی ‌بکنید. برای این کار در تنظیمات Maps بر روی دکمه Check for Updates کلیک کنید.

به گوشی خود کلمات جدید را آموزش دهید!

پنج قابلیت جدید و جالب در ویندوز فون 8.1

وین فون از یک ویرایشگر املای ذاتی برخوردار است که به شما در وارد کردن درست کلمات در حین تایپ، کمک فراوانی می‌کند؛ اما مواقعی پیش می‌آید که شما قادر به یافتن کلمه مورد نظر خود در واژه نامه این ویرایشگر نیستید. جای نگرانی نیست! می‌توانید به سادگی این کلمات جدید را به واژه نامه وین فون خود بیفزایید.

وین فون به هنگام برخورد ‌با کلمات ناآشنا، آن‌ها را با یک خط مواج قرمز مشخص می‌کند. اگر املای کلمه درست است، کافی است، روی ‌آن واژه مورد نظر ضربه بزنید تا انتخاب شود و سپس از میان گزینه‌ها، گزینه مربوط به افزودن واژه مورد نظر را برگزینید.

رصد میزان استفاده از داده‌ها بر ‌سیستم عامل
وین فون ۸.‌۱ به یک قابلیت خیلی خوب به نام Data Sense مجهر شده ‌که آمار و اطلاعات دقیق را از میزان استفاده گوشی هوشمند شما از اینترنت در اختیارتان می‌گذارد.

پنج قابلیت جدید و جالب در ویندوز فون 8.1

برای دیدن این آمار و اطلاعات به Settings> Data Sense بروید. در اینجا حتی ‌خواهید توانست با ضربه زدن بر ‌دکمه Set limit میزان استفاده خود از حجم ترافیکی اینترنت را مشخص کنید.

این قابلیت‌ها در وین فون منجر به آن شده‌ که این سیستم‌عامل روز به روز به رقبای جدی خود یعنی iOS و اندروید نزدیک‌تر شود. البته همه این‌ها صرف‌نظر از خلاقیت‌ها و کارایی‌هایی است که Cortana برای کاربران وین فون دارد!

http://www.tabnak.ir/fa/news/426921/%D9%BE%D9%86%D8%AC-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D8%AC%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2-%D9%81%D9%88%D9%86-%DB%B8%E2%80%8C%DB%B1

نرم‌افزاری فوق سریع برای کپی کردن فایل‌ها در ویندوز

کپی کردن داده‌ها و فایل‌ها از یک مکان به مکانی دیگر، همواره ‌فرایندی وقت‌گیر و زمان‌بر بوده است، به ویژه زمانی که حجم و میزان داده‌ها و فایل‌هایی که باید منتقل شوند، بسیار ‌باشد. در این صورت، نظر شما در مورد یک نرم‌افزار فوق سریع برای انتقال داده‌ها در ویندوز چیست؟

به گزارش «تابناک»، پیش از این در چند گزارش به نرم‌افزار‌های انتقال و کپی داده‌ها در ویندوز همچون TeraCopy اشاره کرده و آن‌ها را به تفصیل شرح و بسط داده‌ایم، ولی به تازگی به نرم‌افزاری برخورده‌ایم که هرچند در‌‌ همان حوزه و دامنه تعریف و طبقه‌بندی می‌شود، از جهاتی ‌با آن‌ها متفاوت است.

امروز می‌خواهیم شما را با نرم افزار Fast File Copy آشنا کنیم.

نرم افزاری فوق سریع برای کپی کردن فایلها در ویندوز

‌‌‌
این نرم افزار رایگان‌‌ همان گونه که از نام آن پیداست، نرم‌افزاری برای انتقال دادن سریع داده‌ها در ویندوز ۷ و ۸ است. Fast File Copy به شما کمک می‌کند تا حد زیادی در وقت و زمان خود برای کپی داده‌ها صرفهجویی کنید.

برای دانلود و نصب این نرم‌افزار به اینجا مراجعه کرده یا از لینک مستیم پایان مطلب استفاده کنید. پس از نصب آن خواهید دید که واسط کاربری نرم‌افزار به قدری ساده است که هیچ نیازی به کارهای اضافی برای انجام عمل مورد نظر خود در آن ندارید.

ویژگی‌ها و امکانات اساسی این نرم‌افزار عبارتند از؛

ـ انتقال داده‌ها با سرعت بسیار بالا

ـ قابلیت Pause، Resume و Cancel کردن فرایند انتقال

ـ واسط کاربری بسیار ساده و قابل درک

ـ استفاده حداقل از منابع سیستم

ـ قابلیت مستقیم به Explorer از داخل برنامه

واسط کاربری برنامه را در تصویر زیر می‌توانید ببینید. این واسط کاربری از دو پنل جداگانه تشکیل شده است:

نرم افزاری فوق سریع برای کپی کردن فایلها در ویندوز

از پنل سمت چپ مبدأ داده‌های مورد نظر برای انتقال را انتخاب و در پنل سمت راست نیز مقصد انتقال داده‌ها را مشخص کنید.

نرم افزاری فوق سریع برای کپی کردن فایلها در ویندوز

سپس ‌روی دکمه Copy from source to destination folder کلیک کنید تا فرایند انتقال داد‌ه‌ها آغاز شود.

نرم افزاری فوق سریع برای کپی کردن فایلها در ویندوز

طی فرایند انتقال داده‌ها، امکان توقف یا مکث در روند انتقال برای شما فراهم می شود.

نرم افزاری فوق سریع برای کپی کردن فایلها در ویندوز

شاید در آغاز ‌به کار برنامه، شاهد کمی کندی در اجرای آن باشید، ولی پس از آنکه برنامه ‌کامل اجرا شد، هیچ گونه وقفه‌ای در کار آن نخواهید دید و عملیات انتقال داده‌ها نیز به سرعت انجام می‌پذیرد.

این نرم‌افزار، نرم‌‌افزاری ساده با امکانات اولیه و مبنایی برای انتقال داده‌ها با سرعت بالاست. مسلما این ابزار در قیاس با ‌ابزارهای پیشرفته دیگر با همین منظور، ‌امکانات کمتری‌ دارد، ولی همین منجر به آن شده ‌که این ابزار با استفاده حداقل از منابع سیستمی فرایند انتقال را با سرعتی بالا انجام دهد.

شما چه نرم افزار دیگری در این خصوص می‌شناسید؟ آیا تجربه کار با سایر نرم‌افزارهای مشابه را دارید؟ اگر پاسخ مثبت است، ما و دیگر کاربران را با دیدگاه‌های تخصصی خود در این موضوع راهنمایی کنید.
دانلود نرم افزار با لینک مستقیم

http://www.tabnak.ir/fa/news/427237/%D9%86%D8%B1%D9%85%E2%80%8C%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%BE%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2

خانه شما ‌روی مریخ به این شکل خواهد بود!

اکنون چند سالی است ‌زندگی ‌روی کره مریخ، به شکل جدی در دستور کار دانشمندان قرار گرفته ‌و روز به روز که معضلات زندگی بر روی کره زمین به دلیل فشارهای فعالیت‌های انسانی بیشتر می‌شود، این موضوع نیز بیش از پیش در مرکز توجه قرار می‌گیرد؛ اما آیا تاکنون اندیشیده‌‌‌‌اید که اگر قرار باشد بشر ‌روی کره مریخ زندگی کند، خانه‌ها به چه شکل خواهند بود؟ NASA پاسخ شما را می‌دهد.
به گزارش «تابناک»، اکنون مدت زمان زیادی است که NASA به دنبال پروژه‌های تحقیقاتی رفته ‌که هدف اصلی آن‌ها کشف علایم حیاتی ‌روی کره مریخ، نزدیک‌ترین سیاره برای زمینی‌هاست. اینکه اساسا آیا حیات ‌روی این کره وجود دارد یا اینکه علم توان ایجاد حیات مشابه زمین را بر روی این کره دارد یا نه؟

هرچند هنوز شاید زمان زیادی ‌مانده ‌که بتوان از زندگی به شکل زمینی بر روی کره مریخ یا هر سیاره دیگریسخن گفت، ولی این موضوع مانع از آن نمی‌شود که NASA همه چیز را از هم اکنون برای آن زمان تدارک دیده باشد. از همین روی است که این نهاد با همکاری Makerbot اقدام به برگزاری مسابقه‌ای با نام Mars Base کرده ‌که هدف از آن ارائه طرح‌هایی از چگونگی سکونت بر روی کره مریخ است. طرح‌هایی سه بعدی قابل چاپ از زندگی بشری بر روی کره مریخ با ‌منابع این سیاره یا وسایلی که از کره زمین به آنجا برده می‌شود.

۲۲۸ طرح برای این مسابقه ‌نام‌نویسی کردند که از میان آن‌ها سه طرح جوایز اول تا سوم را از آن خود کرده‌اند‌. جایزه اول به Nova Hornberger اختصاص یافت که طرح خود را با نام Queen B ارئه و به شکل سه بعدی چاپ کرده بود.
خانه شما بر روی مریخ به این شکل خواهد بود!

طرح وی، ‌ساختمانی با دو اتاق خواب و دو حمام به شکل شش ضلعی است و به گونه‌ای رقم خورده ‌که بشر را از تابش پرتو‌های کیهانی با استفاده از پنل‌های تخلیه شده اورانیوم حفاظت کند. این طرح همچنین با ‌یک رآکتور شیمیایی حرارتی که در زیر زمین تعبیه شده است، حرارت و گرمای منزل را تأمین می‌کند.

خانه شما بر روی مریخ به این شکل خواهد بود!

«نواه» در خصوص طرح خود گفته است: تلاش کردم در طرح خود‌ بیش از همه از نظریات علمی استفاده ‌و آنها را با استفاده از چاپ سه بعدی اثبات کنم؛ چیزی را طراحی کرده‌ام که از زندگی در آن بر روی کره مریخ برای چند سال احساس رضایت کنم.

خانه شما بر روی مریخ به این شکل خواهد بود!


خانه شما بر روی مریخ به این شکل خواهد بود!


خانه شما بر روی مریخ به این شکل خواهد بود!

اما طرحی که جایزه دوم را در این مسابقه از آن خود کرده، ‌از سوی شخصی با نام Valcrow و با نام Martian Pyramid یا هرم مریخی ارائه شده است. این طرح نیز از ویژگی‌های خاصی برخوردار است؛ از جمله اینکه از شکل هندسی سه‌گوشه با‌ثبات، ‌سیستم علمی برای تولید غذا و خوراک‌ و همچنین ‌پنل‌های خورشیدی برای تولید انرژی و نیز یک منبع ذخیره آب برخوردار است.

خانه شما بر روی مریخ به این شکل خواهد بود!

رتبه سوم اما به طرحی اختصاص یافته که از سوی Chris Starr ارائه شده و بیش از همه قوام و استحکام آن مورد توجه قرار گرفته است. نام این طرح Mars Acropolis است که برداشتی از بنای تاریخی آکروپولیس در یونان است و به گونه‌ای طراحی شده که در ساختار آن فلزات کامپوزیت استفاده شده است.

خانه شما بر روی مریخ به این شکل خواهد بود!

در این طرح سه گلخانه با اهداف تهیه و تولید خوراک و غذا و همچنین منبع تولید اکسیژن در نظر گرفته ‌‌و در بالا‌ترین نقطه ساختمان مکانی برای ذخیره آب تعبیه شده است. این آب از بخارات موجود در اتمسفر مریخ تولید خواهد شد.

‌«بری پتیس»، مدیر اجرایی Makerbot در خصوص این مسابقه گفته است: ما از دیدن طرح‌هایی که به شدت از ساختمان‌های موجود بر روی کره زمین الهام گرفته شده‌اند، هیجان‌زده شدیم. طرح‌هایی که در برابر گذر زمان و تغییرات شدید آب و هوایی استحکام و مقاومت دارند. انتخاب تنها سه طرح برگزیده از بین ۲۲۸ طرح ارائه شده کار سختی بود، ولی خوشبختانه مهندسان JPL از NASA در کار قضات کمک بسیاری به ما کردند، زیرا NASA این مسابقه را بسیار جدی دانسته است.

گفتنی است، هرچند هنوز برای رفتن به کره مریخ بسیار زود است، ‌شاید بتوان گفت که اگر زمانی بشر برای زیستن پا به کره مریخ بگذارد، احتمالا در بناهایی شبیه به این‌ها سکونت خواهد گزید.

برای دیدن اطلاعات کامل این مسابقه بخصوص پیرامون طرح برگزیده آن به اینجا مراجعه کنید.

http://www.tabnak.ir/fa/news/427017/%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%E2%80%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%85%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%A8%D9%88%D8%AF