تلویزیون گوگل معرفی شد


این روز ها با برگزاری کنفرانس مشهور Google I/O تقریبا بیشتر خبرهای دنیای فناوری مربوط به گوگل هست. جایی که در آن گوگل در هر روز کنفرانس به معرفی محصولات، ایده ها و کارهای جدیدش می پردازد. در روز دوم این کنفرانس که بر مبنای پلتفرم آندروید بود شاهد معرفی تلویزیون گوگل مبتنی بر آندروید بودیم.

بله، گوگل به شدت به دنبال این بازار پرسود است جایی که در آن صنعت تلویزیون با داشتن بیش از ۴ میلیارد کاربر صنعتی بسیار بزرگ و قدیمی می باشد و مردم آمریکا در روز حدود ۵ ساعت را جلوی آن می گذرانند و ۷۰ میلیارد دلار ارزش تبلیغات در صنعت تلویزیون تنها در آمریکا هست. هدف گوگل از ورود به این بازار متحول کردن این صنعت از ساختار قدیمی خود می باشد که هدف های گوگل در این راستا موارد زیر عنوان شد :

  • با تلویزیون گوگل زمان کمتری برای یافتن و زمان بیشتری برای مشاهده خواهید داشت
  • پیشنهاد  محتوا براساس نیاز و علاقه شما
  • بالاتر بردن لذت مشاهده تلویزیون
  • بیش از یک تلویزیون

پیوستن تلویزیون به وب و وب به تلویزیون “، گوگل هدف خودش را در این جمله بیان کرد.

این تلویزیون مبتی بر آندروید بوده و از طریق درگاه بلوتوث یک کیبورد و موس هم می توان به آن متصل نمود. همچنین از گوشی های آندروید می توان به عنوان کنترل کننده این تلویزیون استفاده نمود و شما می توانید با بیش از یک گوشی آندروید به این تلویزیون متصل شده و آنرا کنترل کنید، جایی که دیگر دعوا برسر کنترل نخواهد بود !

علاوه بر این شما می توانید از طریق گوشی خود با تلویزیون صحبت کرده و بطور مثال بجای تایپ کردن یک جمله کافیست آنرا بیان کنید.

این تلویزیون در مجموع روی سه محور اصلی یعنی آندروید، گوگل کروم و فلش ساخته و توسعه داده می شود.

نکته جالب این است که شما می توانید از ۵۰ هزار برنامه تولید شده برای آندروید بر روی این تلویزیون نیز استفاده نمائید و گوگل نیز بزودی با ارائه SDK اختصاصی به شما امکان ساختن برنامه های استثنایی برای این نوع تلویزیون ها را خواهد داد.

گوگل برای پیشبرد این راهکار شرکایی همچون سونی، لاجیتک، اینتل و … را معرفی کرد.

اطلاعاتی که در مورد این تلویزیون باید بدانید :

  • هنگامی که شما در ابتدا این تلویزیون رو بخرید سرویس های آن کاملا رایگان خواهد بود
  • تلویزیون گوگل هماهنگی کاملی با پلی استیشن سونی خواهد داشت
  • شما قادر خواهید بود بین برنامه ها و محتوای اینترنت جستجو کنید
  • امکان دانلود و اجرای برنامه های آندروید بر روی این تلویزیون وجود دارد
  • امکان کنترل تلویزیون بوسیله گوشی های آندروید با قابلیت جستجو و فرمان صوتی
  • برای استفاده از این تلویزیون پهنای باندی بیش از ۳MB/s توصیه می شود
  • توسعه دهندگان می توانند از امروز بر روی این محصول کار کنند
  • این تلویزیون تا اواخر سال ۲۰۱۰ برای مصرف در آمریکا عرضه خواهد شد
  • انتشار و تولید آن برای استفاده جهانی در سال ۲۰۱۱ خواهد بود
  • بازارچه آنلاین برنامه های اختصاصی برای این محصول نیز در اوایل ۲۰۱۱ راه اندازی می شود
  • برای توسعه بهتر API های گوگل در اوایل ۲۰۱۱ معرفی می شود
  • در تابستان ۲۰۱۱ این محصول اپن سورس خواهد شد

برخی تصاویر از محیط این تلویزیون :


http://pariyana.com/id/google-tv/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+pariyana+%28%C3%99%E2%80%A6%C3%98%C2%AC%C3%99%E2%80%9E%C3%99%E2%80%A1+%C3%98%C2%A7%C3%9B%C5%92%C3%99%E2%80%A0%C3%98%C2%AA%C3%98%C2%B1%C3%99%E2%80%A0%C3%98%C2%AA%C3%9B%C5%92+%C3%99%C2%BE%C3%98%C2%B1%C3%9B%C5%92%C3%98%C2%A7%C3%99%E2%80%A0%C3%98%C2%A7%29

تلویزیون‌های LED بهتر از LCD هستند؟

 نکته جالب اینجا است که برخی از شرکت‌های معتبر جهان توانسته‌اند با استفاده از عنوان ال.‌ای.‌دی به سود سرشاری دست پیدا کنند و این در حالی است که محصول آنها در واقع ال.‌ای.‌دی نبوده است!
 
این روزها بازار لوازم خانگی جهان و به تبع آن ایران آماج هجوم کالاهای مختلف بوده و هر یک از شرکت‌های صنعتی و تولیدی جهان در رقابت با سایر شرکت‌ها سعی می‌کنند مدل‌های جدیدی را روانه بازار کشورمان کرده و مشتریان را به سمت خود جلب کنند.

با نگاهی به انواع و اقسام کالاها به ویژه در حوزه لوازم خانگی می‌توان متوجه شد که شرکت‌های فعال در این عرصه به طور متناوب مدل‌های جدید خود را روانه بازار کرده و هر روز در پی افزایش سهم خود در بازارهای جهانی هستند.

در این بین شرکت‌های جهانی علاوه بر ایجاد تغییراتی در مدل‌های جدید خود سعی می‌کنند قیمت این محصولات را نیز تا جایی که امکان دارد، ثابت باقی نگه دارند که این موضوع باعث جذب مشتریان بیشتری می‌شود.

به‌گزارش ایسنا، اما طی یکی دو سال‌ اخیر یکی از محصولاتی که تبلیغات زیادی روی آن انجام شده، تلویزیون‌های ال.‌ای.‌دی (LED) است. نوعی از تلویزیون که نسل بعد از ال.‌سی.‌دی (LCD) محسوب می‌شود.

در مورد تلویزیون‌های ال‌.سی.‌دی تاکنون صحبت‌های زیادی شده، اما در مورد تلویزیون‌های ال.‌ای.‌دی کمتر.

بد نیست در این بین سری به دنیای تلویزیون‌های ال.‌ای.‌دی زده و به طور مختصر با این نوع تلویزیون‌ها آشنا شویم.

ال.‌ای.‌دی مخفف عبارت دیود تشعشع نور (Light-Emitting Diode) است. نمایشگرهای ال.‌ای.‌دی آن دسته از نمایشگرها هستند که از دیودهای نورافشان برای نمایش تصاویر استفاده می‌کنند و این دسته از نمایشگرها در اندازه‌هایی بسیار بزرگ و در مکان‌هایی خاص کاربرد دارند.

با این وجود باید سوال کرد که چرا این دیودهای نورافشان تحت عنوان تلویزیون به خانه‌ها یا محل کار افراد راه یافتند؟

نکته جالب اینجا است که برخی از شرکت‌های معتبر جهان توانسته‌اند با استفاده از عنوان ال.‌ای.‌دی به سود سرشاری دست پیدا کنند و این در حالی است که محصول آنها در واقع ال.‌ای.‌دی نبوده است!

به عنوان مثال یکی از شرکت‌های کره‌‌ای با سری جدید ال‌.سی.‌دی‌های خود که از ال.‌ای.‌دی برای روشن‌سازی صفحه بهره می‌گیرند، توانسته سهم مناسبی را در بازار به‌دست آورد. این در حالی است که این نوع تلویزیون‌ها ال.‌ای.‌دی نیستند.

همین موضوع اعتراض‌هایی را نیز نسبت به نحوه تبلیغات این شرکت برانگیخته است.
یک دیود نورافشان یا همان ال.‌ای.‌دی هم‌اکنون بسیار بزرگ‌تر از آن است که بتواند جایگزین یک پیکسل به عنوان مثال در تلویزیون خانگی شود.

ساخت تلویزیون ال.‌ای.‌دی در مجموع پرهزینه‌تر از تلویزیون‌های کنونی بوده و قیمت آن‌ نیز حدود دو برابر همتای خود یعنی ال‌.سی‌.دی موجود در بازار و حتی پلاسما است.

تاکنون نمایشگرهای ال‌.سی‌.دی از لامپ‌های فلورسنت برای روشن‌سازی صفحه استفاده می‌کردند. استفاده از این لامپ‌ها مشکلاتی را به همراه داشت که از جمله آنها می‌توان به نبود قابلیت نمایش رنگ مشکی به‌طور کامل و عمیق اشاره کرد، چرا که لامپ‌های فلورسنت همیشه روشن بوده و مقداری نور از آنها رخنه می‌کند.

فقدان قابلیت نمایش این رنگ به طور عمیق موجب افت وضوح تصویر می‌شود. همچنین فقدان طیف وسیعی از رنگ‌ها در فلورسنت‌ نیز اشباع رنگ را محدود می‌کند. این مشکلات باعث شد تا صنعت صوتی و تصویری جهان به سمت به‌کارگیری فن‌آوری جایگزین جدیدی جهت روشن‌سازی صفحه‌ای ال‌.سی‌.دی سوق داده شود و آن چیزی نبود جز استفاده از ال.‌ای.‌دی.
تلویزیون‌های ال.‌ای.‌دی در هر صورت میزان برق کمتری نسبت به آن دسته از ال‌.سی.‌دی‌ها که به لامپ‌های فلورسنت مجهزند، مصرف می‌کنند.

تلویزیون‌های ال‌.سی‌.دی که از ال.‌ای.‌دی برای روشن‌سازی صفحه بهره می‌گیرند، از چهار جنبه نسبت به ال‌.سی.‌دی‌هایی که از فلورسنت برای انجام این کار استفاده می‌کنند، برتر هستند:

- تولید تصویری شفاف و واضح‌تر و نیز تیرگی عمیق‌تر (فقط در نوع دوم نه Edge LED)
- باریکی قابل توجه عرض نمایشگر نوع اول یا Edge LED
- مصرف برق کمتر
- ارائه طیف رنگ وسیع‌تر

یادآوری می‌شود که نخستین تلویزیونی که از ال.‌ای.‌دی در بخش پشتی خود برای روشن‌سازی استفاده می‌کرد، توسط شرکت سونی در سال 2004 میلادی معرفی شد.
همچنین باید به این نکته توجه کرد که وضوح تصویر یک تلویزیون ال.‌سی.‌دی که برای روشن‌سازی صفحه از ال.ای.‌دی‌های تعبیه شده در پشت خود بهره می‌گیرد، به مراتب بالاتر از آن نوع است که ال.‌ای.‌دی‌ها را در پیرامون خود جای داده است.

وضعیت تولید ال.‌ای.‌دی در ایران

بازار صوتی و تصویری ایران نیز چند سالی می‌شود که مهمان ال.‌ای‌.دی‌های تولید داخل یا وارداتی است.

به گفته محمدرضا شهیدی، دبیر انجمن تولیدکنندن لوازم صوتی و تصویری، در سال گذشته تنوع تولید تلویزیون در کشور به 140 مدل رسید و همچنین از کل تلویزیون کشور در سال گذشته 80 درصد مربوط به ال‌.سی‌.دی و ال.‌ای.‌دی و 20 درصد آن مربوط به تلویزیون‌های لامپی بود.

وی همچنین معتقد است که سطح فن‌آوری به کار رفته در تولید تلویزیون‌های ال‌.سی‌.دی فرق چندانی با تلویزیون‌های ال.‌ای.‌دی ندارد و معمولا محصولات جدیدی که در شرکت‌های خارجی به تولید می‌رسند، بعد از گذشت سه تا چهار ماه وارد ایران می‌شوند.  

آیا تلویزیون‌های LED بهتر از LCD هستند؟

نکته جالب اینجا است که برخی از شرکت‌های معتبر جهان توانسته‌اند با استفاده از عنوان ال.‌ای.‌دی به سود سرشاری دست پیدا کنند و این در حالی است که محصول آنها در واقع ال.‌ای.‌دی نبوده است!

این روزها بازار لوازم خانگی جهان و به تبع آن ایران آماج هجوم کالاهای مختلف بوده و هر یک از شرکت‌های صنعتی و تولیدی جهان در رقابت با سایر شرکت‌ها سعی می‌کنند مدل‌های جدیدی را روانه بازار کشورمان کرده و مشتریان را به سمت خود جلب کنند.

با نگاهی به انواع و اقسام کالاها به ویژه در حوزه لوازم خانگی می‌توان متوجه شد که شرکت‌های فعال در این عرصه به طور متناوب مدل‌های جدید خود را روانه بازار کرده و هر روز در پی افزایش سهم خود در بازارهای جهانی هستند.

در این بین شرکت‌های جهانی علاوه بر ایجاد تغییراتی در مدل‌های جدید خود سعی می‌کنند قیمت این محصولات را نیز تا جایی که امکان دارد، ثابت باقی نگه دارند که این موضوع باعث جذب مشتریان بیشتری می‌شود.

به‌گزارش ایسنا، اما طی یکی دو سال‌ اخیر یکی از محصولاتی که تبلیغات زیادی روی آن انجام شده، تلویزیون‌های ال.‌ای.‌دی (LED) است. نوعی از تلویزیون که نسل بعد از ال.‌سی.‌دی (LCD) محسوب می‌شود.

در مورد تلویزیون‌های ال‌.سی.‌دی تاکنون صحبت‌های زیادی شده، اما در مورد تلویزیون‌های ال.‌ای.‌دی کمتر.

بد نیست در این بین سری به دنیای تلویزیون‌های ال.‌ای.‌دی زده و به طور مختصر با این نوع تلویزیون‌ها آشنا شویم.

ال.‌ای.‌دی مخفف عبارت دیود تشعشع نور (Light-Emitting Diode) است. نمایشگرهای ال.‌ای.‌دی آن دسته از نمایشگرها هستند که از دیودهای نورافشان برای نمایش تصاویر استفاده می‌کنند و این دسته از نمایشگرها در اندازه‌هایی بسیار بزرگ و در مکان‌هایی خاص کاربرد دارند.

با این وجود باید سوال کرد که چرا این دیودهای نورافشان تحت عنوان تلویزیون به خانه‌ها یا محل کار افراد راه یافتند؟

نکته جالب اینجا است که برخی از شرکت‌های معتبر جهان توانسته‌اند با استفاده از عنوان ال.‌ای.‌دی به سود سرشاری دست پیدا کنند و این در حالی است که محصول آنها در واقع ال.‌ای.‌دی نبوده است!

به عنوان مثال یکی از شرکت‌های کره‌‌ای با سری جدید ال‌.سی.‌دی‌های خود که از ال.‌ای.‌دی برای روشن‌سازی صفحه بهره می‌گیرند، توانسته سهم مناسبی را در بازار به‌دست آورد. این در حالی است که این نوع تلویزیون‌ها ال.‌ای.‌دی نیستند.

همین موضوع اعتراض‌هایی را نیز نسبت به نحوه تبلیغات این شرکت برانگیخته است.
یک دیود نورافشان یا همان ال.‌ای.‌دی هم‌اکنون بسیار بزرگ‌تر از آن است که بتواند جایگزین یک پیکسل به عنوان مثال در تلویزیون خانگی شود.

ساخت تلویزیون ال.‌ای.‌دی در مجموع پرهزینه‌تر از تلویزیون‌های کنونی بوده و قیمت آن‌ نیز حدود دو برابر همتای خود یعنی ال‌.سی‌.دی موجود در بازار و حتی پلاسما است.

تاکنون نمایشگرهای ال‌.سی‌.دی از لامپ‌های فلورسنت برای روشن‌سازی صفحه استفاده می‌کردند. استفاده از این لامپ‌ها مشکلاتی را به همراه داشت که از جمله آنها می‌توان به نبود قابلیت نمایش رنگ مشکی به‌طور کامل و عمیق اشاره کرد، چرا که لامپ‌های فلورسنت همیشه روشن بوده و مقداری نور از آنها رخنه می‌کند.

فقدان قابلیت نمایش این رنگ به طور عمیق موجب افت وضوح تصویر می‌شود. همچنین فقدان طیف وسیعی از رنگ‌ها در فلورسنت‌ نیز اشباع رنگ را محدود می‌کند. این مشکلات باعث شد تا صنعت صوتی و تصویری جهان به سمت به‌کارگیری فن‌آوری جایگزین جدیدی جهت روشن‌سازی صفحه‌ای ال‌.سی‌.دی سوق داده شود و آن چیزی نبود جز استفاده از ال.‌ای.‌دی.
تلویزیون‌های ال.‌ای.‌دی در هر صورت میزان برق کمتری نسبت به آن دسته از ال‌.سی.‌دی‌ها که به لامپ‌های فلورسنت مجهزند، مصرف می‌کنند.

تلویزیون‌های ال‌.سی‌.دی که از ال.‌ای.‌دی برای روشن‌سازی صفحه بهره می‌گیرند، از چهار جنبه نسبت به ال‌.سی.‌دی‌هایی که از فلورسنت برای انجام این کار استفاده می‌کنند، برتر هستند:

- تولید تصویری شفاف و واضح‌تر و نیز تیرگی عمیق‌تر (فقط در نوع دوم نه Edge LED)
- باریکی قابل توجه عرض نمایشگر نوع اول یا Edge LED
- مصرف برق کمتر
- ارائه طیف رنگ وسیع‌تر

یادآوری می‌شود که نخستین تلویزیونی که از ال.‌ای.‌دی در بخش پشتی خود برای روشن‌سازی استفاده می‌کرد، توسط شرکت سونی در سال 2004 میلادی معرفی شد.
همچنین باید به این نکته توجه کرد که وضوح تصویر یک تلویزیون ال.‌سی.‌دی که برای روشن‌سازی صفحه از ال.ای.‌دی‌های تعبیه شده در پشت خود بهره می‌گیرد، به مراتب بالاتر از آن نوع است که ال.‌ای.‌دی‌ها را در پیرامون خود جای داده است.

وضعیت تولید ال.‌ای.‌دی در ایران

بازار صوتی و تصویری ایران نیز چند سالی می‌شود که مهمان ال.‌ای‌.دی‌های تولید داخل یا وارداتی است.

به گفته محمدرضا شهیدی، دبیر انجمن تولیدکنندن لوازم صوتی و تصویری، در سال گذشته تنوع تولید تلویزیون در کشور به 140 مدل رسید و همچنین از کل تلویزیون کشور در سال گذشته 80 درصد مربوط به ال‌.سی‌.دی و ال.‌ای.‌دی و 20 درصد آن مربوط به تلویزیون‌های لامپی بود.

وی همچنین معتقد است که سطح فن‌آوری به کار رفته در تولید تلویزیون‌های ال‌.سی‌.دی فرق چندانی با تلویزیون‌های ال.‌ای.‌دی ندارد و معمولا محصولات جدیدی که در شرکت‌های خارجی به تولید می‌رسند، بعد از گذشت سه تا چهار ماه وارد ایران می‌شوند.