زیبایی های زمین از فضا

 
تصویر ماهواره ای بخشی از جنوب یخچال مالاسپینا و خلیج یخزده آلاسکا. قسمت های به رنگ زرد، نارنجی و سبز نشاندهنده انبوهی گیاهان هستند.
 

 
 
تصویر تپه های شنی صحرای بزرگ آفریقا از فضا. وزش بادهای شدید موجب تشکیل تصاویری عجیب می شود.
 

 
منظره رودخانه نزویا در غرب کنیا که به دلیل بارش های شدید باران از بسترش خارج شده است.
 

 
تصویر جزیره آتشفشانی چژو که چژودو نیز نامیده می شود در جنوب شبه جزیره کره.
 

 
تصویر ماهواره ای و توپو گرافیک سرزمین لاس بایاس در آرژانتین. ارتفاعات پست تر به رنگ سبز بوده و اندک اندک با افزوده شده ارتفاع به رنگ زرد، قرمز، صورتی و سرانجام سفید در می آیند.
 

 
تصویر فوران آتشفشان بزیمیانی در شبه جزیره کامچاتکا در شرق دور روسیه و مواد مذاب که از دهانه آتشفشان سرازیر شده است.
 

 
این تصویر فوق العاده که به شکل درخت نخل است متعلق به جنوب ایران و در نزدیکی سلسله جبال زاگرس است.
 

 
تصویر ماهواره ای مجمع الجزایر باهاماس و جزیره کوبا که رنگ آبی فیروزه ای نشاندهنده عمق کم آب های پیرامون این جزایر است.
 

 
منظره ماهواره ای 5 جزیره اوآهو، مولوکایی، لانایی، مائویی و کاهولاوه در مجمع الجزایر هاوایی.
 

 
دریاچه بالخاش یا بایکال در شرق قزاقستان و شمال سلسله جبال تیان شان به دلیل شکل هلالی اش به خوبی از فضا قابل تشخیص است.  

علی مطهری: تا فرصت باقی است فردی مانند ولایتی یا قالیباف کاندیدا

عصرایران - یادداشت زیر تحت عنوان "خطری که اصولگرایی را تهدید می کند" توسط دکتر علی مطهری ، نماینده مجلس شورای اسلامی برای عصرایران نوشته شده است:

سیر تحولات انتخابات دهم ریاست جمهوری نشانی می دهد که جریان سیاسی اصولگرایی از یک آفت رنج می برد. شاید اگر افراد موثر این جریان معتقدند که هیچ یک از کاندیداهای موجود در صحنه انتخابات ایده آل ما و اصلح نیستند و باید فرد دیگری وارد این صحنه شود اما همه آنها از وارد کردن فرد مورد نظر خود و از هر گونه ابداع و ابتکار در این صحنه عاجزند و بالاتر، برخی از آنها برخلاف عقیده و میل باطنی خود ابراز می دارند که ما از فلان کاندیدا حمایت می کنیم و از این طریق شعبه هایی از نفاق در دل آنها راه می یابد.

وقتی خوب کاوش می کنیم می بینیم آنها به جای آنکه به دنبال انتخاب اصلح باشند به دنبال کشف نظر رهبری هستند و این عمل خود را نتیجه ولایت پذیری خویش می دانند. این در حالی است که رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی صریحا اعلام نمودند که "حمایت های من از دولت ناظر به انتخابات نیست و همه افرادی که خود را اصلح می دانند وارد این عرصه شوند."

این روش باعث انفعال، عدم تحرک و سکون و مرده وشی در اردوگاه اصولگرایان و پدید آمدن تعداد زیادی آراء سرگردان شده است و می تواند موجب کاهش مشارکت مردم نیز بشود.

اساساً طبیعت انتخابات این است که هر کس شخصاً به اصلح برسد و برای او تبلیغ کند و به فرض محال که نظر رهبری را هم بداند، هیچ الزامی به متابعت از آن نیست مگر اینکه از زاویه عشق به مساله نگاه کنیم و اینکه عاشق نمی تواند بر خلاف نظر معشوق عمل کند و آنجا که عشق به میان آمد عقل کاره ای نیست.
اما پاسخ همان است که هیچ کس نظر رهبری را نمی داند و این توجیهات همه ناشی از عافیت طلبی و عدم جسارت و عدم ریسک پذیری است.
کاری نکنیم که اصل مترقی ولایت فقیه که نقطه قوت اصولگرایان است با برداشت غلط از آن تبدیل به نقطه ضعف این جریان سیاسی گردد.

نگارنده پیشنهاد می کند تا فرصت باقی است فردی از اصولگرایان مانند آقای دکتر ولایتی و یا آقای دکتر قالیباف کاندیدا شوند تا ضمن نجات آراء سرگردان و افزایش مشارکت مردم در انتخابات، جریان اصولگرایی را نیز از اتهام عدم ارزیابی و تلاش برای انتخاب اصلح و اتهام مصلحت اندیشی به جای حق گرایی، نجات دهند.