چگونه تب‌ها را در کروم ذخیره و دوباره بازیابی کنیم؟

دسته بندی کردن تب‌ها در بقچه‌ها به ویژه هنگامی که شما با چندین تب در چند پنجره سروکار دارید، بسیار کاربردی است. این امر همچنین برای Multitasking مفید است. به این ترتیب می‌توانید همه تب‌ها را از سری قبلی وب گردی خود دوباره باز کنید؛ آن هم بدون نیاز به جستجو تایپ اضافه!به گزارش «تابناک» اصولا کاربرانی که روزانه وب گردی‌های متعدد دارند، با یافتن این ابزار بسیار خرسند خواهند بود. گونه‌ای از دسته بندی و ذخیره تب‌ها و بازیابی بعدی آن‌ها، می‌تواند در سهولت و سرعت وب گردی بسیاری از کاربران کارساز باشد.

امروز در دومین روز تعطیلات، شما را با افزونه‌ای در کروم آشنا می‌سازیم که می‌تواند کمک شایانی به وب گردی شما بکند.

چگونه تب‌ها را در کروم ذخیره و مجددا بازیابی کنیم؟

مراحل زیر را برای نصب افزونه Tab Bundler و کار با آن پشت سر گذارید؛

مرورگر کروم را باز کنید و به آدرس افزونه در Web Store گوگل – اینجا – بروید و روی دکمه Free کلیک کنید تا افزونه دانلود شده و به مرورگر افزوده شود.

پس از نصب افزونه آیکون آن به گوشه بالا و سمت راست مرورگر اضافه می‌شود. روی آن کلیک کنید تا یک Bundle جدید بسازیم. پس از آن، تبی جدید باز می‌شود که در آن مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های این افزونه تشریح شده است. دوباره روی آیکون افزونه کلیک کنید تا یک پنجره Pop Up نمایش داده شد. از این پنجره در قسمت ورودی متن، نام مورد نظر خود را وارد و سپس روی آیکون پوشه نارنجی کلیک کنید تا Bundle جدید ایجاد شود.

چگونه تب‌ها را در کروم ذخیره و مجددا بازیابی کنیم؟

برای افزودن تب‌ها به این Bundle کافی است در Bundle ایجاد شده، روی دکمه ویرایش ـ خودکار ـ کلیک و آدرس تب مورد نظر یا شماره آن را وارد کنید. دقت داشته باشید که شماره تب‌ها از آخرین تب در سمت چپ با یک شروع می‌شود و به ترتیب به سمت راست این عدد اضافه می‌شود.

چگونه تب‌ها را در کروم ذخیره و مجددا بازیابی کنیم؟


همچنین برای ایجاد یک Bundle جدید، می‌توانید به سادگی نام Bundle مورد نظر خود را وارد کرده و Enter بزنید. به این ترتیب به شکل خودکار همه تب‌های باز کنونی روی مرورگر به این Bundle افزوده می‌شوند.

چگونه تب‌ها را در کروم ذخیره و مجددا بازیابی کنیم؟

برای پاک کردن تب‌ها از یک Bundle روی Bundle کلیک راست کرده و از Tab Bundler گزینه Close Tabs From Bundle را برگزینید. قطعا می‌توانید هر تب را نیز جداگانه پاک کنید. همچنین می‌توانید یک Bundle را کامل پاک کنید. برای این کار ماوس را روی Bundle مذکور قرار دهید و سپس بر آیکون سطل زباله کلیک کنید.

چگونه تب‌ها را در کروم ذخیره و مجددا بازیابی کنیم؟

برای باز کردن دوباره تب‌های هر Bundle در وب گردی بعدی نیز کافی است، روی Bundle مذکور کلیک راست کرده و گزینه Open In Incognito را انتخاب کنید.

چگونه تب‌ها را در کروم ذخیره و مجددا بازیابی کنیم؟

و همان گونه که خود دریافتید، می توانید همه این Bundle را در قالب یک فایل Export کرده و در سایر مرورگرها Import کنید.

http://www.tabnak.ir/fa/news/420829/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AA%D8%A8%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%85-%D8%B0%D8%AE%DB%8C%D8%B1%D9%87-%D9%88-%D8%AF%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85

ابزاری فوق العاده در ویندوز که از آن بی خبرید!

ویندوز پر از ابزار‌ها و امکاناتی است که ما شاید در سال‌ها استفاده از این سیستم عامل، حتی یک بار هم به آن‌ها سر نزنیم؛ اما کمی کنکاش به خوبی نشان می‌دهد، برخی از این ابزار‌ها به قدری کاربردی هستند که از دست دادن آن‌ها، واقعا یک فقدان بزرگ است. این یکی از همین ابزار‌هاست که بسیاری از آن بی‌خبرند!به گزارش «تابناک»، ابزاری که امروز می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، یک پنل برای دسترسی به چند ابزار پرکاربرد در ویندوز است: Windows Mobility Center یا به اختصار WMC.

اگر بخواهیم به اختصار این ابزار را تعریف کنیم، باید گفت که WMC کنترل پنل کوچکی برای کنترل چند سخت افزار کاربردی در لپ تاپ است. این ابزار به ویژه هنگامی بسیار کاربردی است که دستگاه شما همه دکمه‌های لازم برای کنترل آن سخت افزار‌ها را نداشته باشد.

ابزاری فوق العاده در ویندوز که از آن بی خبر هستید!

چند نمونه از ابزارهای کنترلی که WMC در اختیار شما می‌گذارد، عبارتست از: کنترل روشنایی صفحه نمایش، کنترل صدا و WiFi. البته ابزارهای موجود در این پنل، وابسته به سخت افزارهای شما و ابزارهای ویژه‌ای است که سازنده دستگاه شما به آن افزوده است.

نکته اینکه اگر هر کدام از پنل‌های کنترلی سخت افزاری را در این ابزار نمی‌بینید، به این معناست که سخت افزار مربوطه به درستی روی سیستم شما نصب نشده است. نکته دیگر آنکه در حالت معمول این ابزار روی PC و سیستم‌های دسکتاپ غیر قابل دسترسی است، مگر آنکه آن را با یک هک رجیستری (آموزش به زبان انگلیسی در اینجا) فعال کنید.

اما برای دسترسی به این ابزار در ویندوز ۸ و ۸.۱ کافی است، روی دکمه Start Screen کلیک راست کرده و یا کلید میانبر Win + X را فشار دهید. در هر صورت، منو مذکور باز شده و می‌توانید WMC را از آنجا اجرا کنید.

ابزاری فوق العاده در ویندوز که از آن بی خبر هستید!

اما در ویندوز 7 این ابزار را کنترل پنل در ذیل بخش Hardware And Sound با نام: Adjust commonly used mobility settings خواهید یافت. یا آنکه به سادگی می توانید کلید میانبر Win + X را فشار دهید.

ابزاری فوق العاده در ویندوز که از آن بی خبر هستید!

با WMC چه کارهایی می شود کرد؟

همان گونه که پیش از این گفته شد، WMC با یکسری از پنل‌های کنترلی پیش فرض که وابسته به سخت افزارهای سیستم شما و سازنده آن است به نمایش درمی‌آید؛

Brightness:
پنلی برای کنترل سریع نور صفحه نمایش.

Volume:
پنل دسترسی به میزان صدای سیستم.

Battery Status:
برای دیدن میزان ذخیره انرژی و همچنین تغییر Power Plan‌ها.

Sync Center:
بهترین ابزار برای دارندگان ویندوز فون.

Presentation Settings:
ابزاری خوب برای مواقعی که در حال معرفی یک طرح مثلا با استفاده از Power Point هستید. این ابزار یکسری تنظیمات پیش فرض را در اختیار شما می‌گذارد.

کلیک بر آیکون هر کدام از این پنل‌ها منجر به باز شدن گزینه‌های مربوط به آن می‌شود؛ برای نمونه، اگر بر روی آیکون (فقط بر آیکون) Brightness کلیک کنید، تنظیمات مربوط به تعیین Power Plan‌ها در کنترل پنل به نمایش درمی‌آید که واجد تنظیماتی برای تعیین نور صفحه نمایش در Plan‌های متفاوت است.

ابزاری فوق العاده در ویندوز که از آن بی خبر هستید!

کلیک بر روی آیکون Presentation پنجره ای باز میکند که می توانید در آن رفتار سیستم در زمان Presentation را تعیین کنید.

ابزاری فوق العاده در ویندوز که از آن بی خبر هستید!

به همین ترتیب، کلیک روی هر کدام از آیکون‌ها، تنظیمات اختصاصی و ویژه آن گزینه مورد نظر را برای شما به نمایش درمی‌آورد.

در پایان اینکه باید گفت WMC به رغم آنکه بسیار ساده است، کاربرد آن برای بسیاری از کاربران اساسی و کارآمد است. مهم‌تر از همه اینکه این ابزار قابلیت افزودن گزینه‌های دیگر را به پنل اصلی خود دارد که البته این کار هنوز به آن حد ساده نیست که از توان هر کسی ساخته باشد، اما در آینده نزدیک، این ابزار با پنل‌های بیشتر مجهز خواهد شد.

http://www.tabnak.ir/fa/news/420569/%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D9%86-%D8%A8%DB%8C-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF

"محتوا" از چه روش هایی به پول تبدیل می‌شود؟

عصر ایران ؛‌ محمدرضا شعبانعلی - در نوشته قبلی، درباره تولید محتوا در فضای مجازی صحبت کردیم (اینجا) ؛ درباره اینکه تکنولوژی ها امروز سریع‌تر از حجم محتوا رشد کرده‌اند و عملاً دغدغه‌ی امروز دنیا، بیشتر از هر چیز دیگری محتواست. اما سوال اینجاست که روش‌های کسب درآمد از محتوا چیست؟محتوا

طبیعی است که تعداد روش‌هایی که می توان توسط آنها با استفاده از محتوا، درآمدزایی کرد، محدود و مشخص نیست و کاملاً تابع خلاقیت «خالق محتوا» است. اما در اینجا به برخی از متداول‌ترین شیوه‌های کسب درآمد از طریق محتوا می‌پردازیم.
در آینده به بررسی نقاط قوت و ضعف هر یک از این روش‌ها خواهیم پرداخت:

روش اول: فروش مستقیم
 
در این روش، محتوای تولید شده، قیمت‌گذاری شده و مستقیماً فروخته می‌شود. زمانی که مایکروسافت، هر نسخه از ویندوز خود را می‌فروشد، زمانی که یک ناشر، نسخه به نسخه کتاب‌های خود را می‌فروشد،‌ زمانی که یک «قالب گرافیکی وبسایت» یا یک کتاب الکترونیکی در اینترنت فروخته می‌شود، زمانی که برای دانلود یک نرم‌افزار موبایل، پولی را پرداخت می‌کنیم، یک محتوا به صورت مستقیم فروخته شده.
روش دوم: فروش حق اشتراک زمانی

در این شیوه، شما استفاده از محتوا را برای مدت معینی به طرف مقابل واگذار می‌کنید و او پس از پایان مهلت مقرر، امکان استفاده از محتوای شما را ندارد. به عنوان مثال، زمانی که یک آنتی ویروس، لیسانس یک ماهه یا یک ساله خود را به شما واگذار می‌کند. بسیاری از نشریات بزرگ دنیا نیز، به همین شیوه، فرصت دسترسی را به کاربر می‌دهند. مثلاً با پرداخت چند ده دلار، می‌توانید به آرشیو یک مجله بزرگ دسترسی داشته باشید و بلافاصله پس از مهلت مقرر، دسترسی شما به صورت کامل قطع می‌شود.

دقت کنید که «اشتراک مجلات کاغذی» که هم اکنون عرضه می‌شوند، عملاً از جنس فروش مستقیم هستند و در دسته اول قرار می‌گیرند. چون در دسته‌ی دوم، به محض پایان دوره مقرر، شما به محتوا دسترسی ندارید. کلوپ‌های فیلم که اشتراک ماهیانه یا سالیانه دارند نیز در این طبقه‌بندی قرار می‌گیرند.

روش سوم: فروش حق اشتراک بر اساس تعداد استفاده

برخی از بزرگترین آرشیو‌های مقالات تحقیقاتی دنیا از این نوع هستند. با پرداخت مبلغی مشخص، به شما اجازه می‌دهد هر زمان که خواستید هر مقاله‌ای را که خواستید دانلود کنید. اما پس از تعداد مشخصی دانلود کردن، دیگر به شما این فرصت داده نخواهد شد.

مشاوران تلفنی خانواده در بسیاری از کشورها، حق اشتراک از این نوع می‌فروشند. شما با پرداخت مبلغی پول، می‌توانید در مجموع، مثلاً چهار ساعت با آنها صحبت کنید. ممکن است این اعتبار را در یک تماس تلفنی یا طی دو سال، طی هشت تماس تلفنی نیم ساعته هزینه کنید.

روش چهارم: تبلیغات جانبی

ممکن است خود محتوا به صورت رایگان در اختیار همه قرار گیرد. اما از فضایی که در کنار آن قرار می‌گیرد، برای تبلیغ استفاده شود. سایت‌های خبری، عمدتاً بر اساس این مدل تولید محتوا، درآمدزایی می‌کنند.
محتوا به رایگان در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد اما فضای کنار صفحه، به خاطر بازدیدهای زیاد، به فضایی ارزشمند برای تبلیغات تبدیل می‌شود. بسیاری از نرم‌افزارهای رایگان موبایل هم اینگونه هستند.

روش پنجم: ترویج نام تجاری
درآمدزایی از این روش، مستقیم نیست. اما شکل آن تا حد زیادی به روش چهارم نزدیک است. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک دفتر حقوقی دارید. بعید است تبلیغات مستقیم و کارت ویزیت و بروشور،‌ بتواند به سادگی برای شما مشتری ایجاد کند. اما فرض کنید یک دفترچه ده صفحه‌ای آماده کنید و سوالات حقوقی ساده مردم را که بیشتر از شما پرسیده می‌شود، در‌ آن بنویسید و پاسخ بدهید. حالا در صفحه‌ی آخر، توضیح کوچکی بنویسید که فلان دفتر حقوقی، برای ارائه خدمات مشاوره بیشتر در خدمت شماست.

 این دفترچه بر خلاف بروشورهای تبلیغاتی دور انداخته نخواهد شد. حتی دست به دست هم خواهد شد. محتوا در این موارد لازم نیست همیشه مکتوب باشد. با وجود اینترنت، عرضه یک کتاب الکترونیک کوچک یا یک فایل صوتی یک ساعته رایگان هم می‌تواند به همان شیوه تاثیر داشته باشد.

تنها دو نکته باید مد نظر قرار داده شود:
نخست اینکه در چنین محتواهایی، بین هفتاد تا نود درصد محتوا باید کاملاً آموزشی و خالی از هر نوع تبلیغ باشد تا مخاطب احساس بد نداشته باشد.
دوم اینکه محتوا به حدی مفید باشد که دریافت کننده، آن را به دیگران منتقل کرده یا توصیه نماید.

روش ششم: محتوای ویروسی یا وایرال

 
این نوع محتوا معمولاً با دو هدف به کار گرفته می‌شوند: هدف اول که طبیعتاً غیر اخلاقی است، تخریب نام برندهاست. حتماً شما هم از این پیامها و پیامکها در شبکه های اجتماعی دریافت کرده‌اید که: «لطفاً اطلاع رسانی کنید. الان یک نفر در فلان شهر فلان محصول فلان شرکت را خورد و مرد!». معمولاً خبرهایی از این دست، اگر کمی هوشمندانه تنظیم شوند به شدت ویروسی هستند و به سرعت بین مردم پخش می‌شود. حتی اگر خبر تکذیب هم شود، هنوز خیلی‌ها معتقد باقی می‌مانند که «خبری بوده» و الان پنهان شده. شرکتها گاهی به تولیدکنندگان محتوا برای تولید این نوع متن‌ها پولهای قابل توجه می‌دهند.

  هدف دیگر که دولت‌ها و شبکه‌های بزرگ خبری، دنبال می کنند، جعل خبرهای بی‌خاصیت برای اندازه‌گیری میزان نفوذ شایعه در شبکه تحت سیطره آنهاست. امروز بسیاری از مردم در غرب جهان بر این باورند که هر فرد در طول خواب یک سال خود، حدوداً هشت عنکبوت می خورد. کمتر کسی می داند که این شایعه از سال ۱۹۹۳ توسط فردی به نام لیزا هولست ابداع شد تا میزان نفوذ خبری در شبکه تار عنکبوتی ارتباطی مردم در آن سالها سنجیده شود. عنکبوت هم به شوخی به خاطر همین هدف انتخاب شده بود. وگرنه مورچه یا پشه، باورپذیرتر به نظر می‌رسید!
احتمالاً حدس می‌زنید که این تحقیقات برای چه نهادها یا سازمانهایی می‌تواند مفید باشد.

روش هفتم: استفاده از محتوا برای ایجاد رسانه‌های اجتماعی

 
حتماً شما هم مشاهده کرده‌اید که صفحه‌هایی در اینستاگرام یا فیس بوک یا سایر شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که تعداد تعقیب کنندگان آنها - حتی در ایران - به صدها هزار نفر می‌رسد. این صفحه‌ها عملاً رسانه‌ای جدید بر بستر شبکه اجتماعی شده‌اند و خود می‌توانند به سادگی به تبلیغ و اطلاع رسانی مشغول شوند.

ظبیعی است اینجا نیز مهم‌ترین نکته، استراتژی درست در تولید محتواست. فرض کنید شما امروز، در یکی از شبکه‌های اجتماعی صفحه‌ای داشته باشید که حاوی نکاتی برای تربیت فرزند باشد. به سادگی می‌توان پس از چند ماه - اگر محتوا هوشمندانه تنظیم شود - صفحه‌ای با بیش از صدهزار تعقیب کننده داشت. حالا با خود فکر کنید که یک مجموعه که مهدکودکی خاص و تخصصی را ایجاد کرده، برای اینکه نام و توضیحات آن در این صفحه منتشر شود چقدر حاضر است پول بدهد؟
 البته بدیهی است که سهم تبلیغات در هر رسانه‌ای از جمله این رسانه باید پایین بماند وگرنه اثربخشی و مخاطب خود را از دست خواهد داد. مثالهای از این دست در سطح ایران و جهان کم نیستند.

روش هشتم: ایجاد سایت‌هایی پر ترافیک با محتوای تخصصی


 شبیه مورد هفتم را می‌توان در مورد سایت‌ها هم انجام داد. با توجه به ضعف شدید فضای وب - خصوصاً فضای وب فارسی - کافی است در مورد یک موضوع، مطالب متعدد بنویسید. مطالبی که «متعلق به شما بوده و کپی نباشد». به سرعت موتورهای جستجو سایت شما را در صفحه‌ی نخست قرار خواهند داد و پس از آن، می‌توان از همان صفحه استفاده تجاری کرده یا از محل تبلیغات آن، کسب درآمد نمود.

شاید برای شما جالب باشد که نویسنده این مطالب، یک بار مطلبی درباره «یادگیری زبان انگلیسی» در نوشته های شخصی‌اش منتشر کرد. بلافاصله پس از چند روز این نوشته در صفحه اول «گوگل» پدیدار شد و هنوز هم با جستجوی «یادگیری زبان انگلیسی» آدرس آن مطلب را مشاهده می‌کنید.

بدیهی است کسب و کار من، به یادگیری زبان انگلیسی ارتباطی ندارد. اما اگر داشت، الان بدون هرگونه تبلیغی می‌شد از همین موقعیت استفاده کنم. این نشان می‌دهد که در میان انبوه کسانی که کلاسهای زبان برگزار می‌کنند و هزینه‌های سنگین صرف تبلیغات می‌کنند، کمتر کسی حوصله به خرج داده تا چند پاراگراف، متن - بدون کپی برداری از دیگران - درباره‌ی زبان انگلیسی بنویسد!

در مورد تولید محتوا، می‌توان خیلی بیشتر حرف زد. آنچه خواندید، تنها مثال هایی ساده و ابتدایی بود تا تصویری شفاف‌تر از این حوزه به دست آید. به نظر می‌رسد برای جوانانی که تازه وارد بازار کار می‌شوند، تولید محتوا، یکی از کارهای تخصصی و کم هزینه‌ای است که در عین کم هزینه بودن، به دلیل ارزش بالایی که برای بازاریابی و تبلیغات شرکت ها داراست، میتواند درآمدزایی خوبی هم داشته باشد.

http://www.asriran.com/fa/news/347914/%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%DA%86%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D9%88%D9%84-%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF