سازه های مهندسی جالب در دنیا

مهندسان و معماران گاه پروژه های بزرگی خلق می کنند که ساخت آنها در نگاه نخست غیر ممکن و یا بسیار سخت به نظر می رسد، اما وقتی توان مهندسی، هنر و ایده معماری و کار فیزیکی کارگران و البته تکنولوژی و فناوری به همراه سرمایه در یکجا جمع شوند، بسیاری از نا ممکن ها ممکن می شوند.

تصاویر زیر از چهار گوشه کنار جهان است و پروژه های مهندسی و معماری بزرگ و جالب را نشان می دهد که تلفیقی از معیارهای برشمرده شده فوق است:

قرقره عظیمی که کابل های زیر اقیانوسی را با آن می کشند




یک پل دایره ای در محله ای در شانگهای چین



ترمینال شماره 3 فرودگاه بین المللی کپنهاگ که به شکل هواپیماهای کاغذی که بسیاری از ما در دوران کودکی تجربه ساخت آن را داشته ایم، ساخته شده است


پل راه آهن مارپیچی در سوییس



  سازه پی متعلق به 127 سال پیش در ساختمان معبدی در ایالت یوتا آمریکا



یک پل هشت مایلی روی آب در جزایر پرنس ادواردز



پل های شهری روی کانال آب در شیکاگو



ایستگاه قطار شهر گوانگژو چین



فرودگاه بین المللی اورلاندو در آمریکا



اتوبان ها و پل های عظیم و تو در تو در لس آنجلس کالیفرنیا



یک آسانسور برای جابجایی قایق ها و کشتی ها در اسکاتلند انگلیس



پلی عظیم روی رود "سیدو" در هوبی چین

http://www.asriran.com/fa/news/318557/%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

مسئول مهم یک کشور چگونه کم هزینه می‌شود؟

محمود سریع‌القلم، استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی، امسال نیز در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس حاضر بوده و در این باره یادداشتی به قرار زیر نوشته است:

امسال، برای پانزدهمین بار به سلسله کنفرانس های داوس یا مجمع جهانی اقتصاد، دعوت شده بودم. 265 میزگرد در داوس امسال برگزار شد که طی پنج روز موفق شدم در 24 مورد که به حوزه پژوهشی من مربوط می شد شرکت کنم تا از زاویای مختلف نظام بین الملل در حال ظهور را بهتر درک کنم. در 12 مورد از این میزگردها خود نیز مشارکت داشتم. می‌توان گفت سطح یادگیری از تحولات سیاسی، ژنوپلیتیکی و اقتصادی جهان در داوس بی نظیر است. 2500 نفر کارآفرین، مدیر، سیاست مدار و دانشگاهی گرد هم می‌آیند تا با تبادل آرا از هم بیاموزند. داوس محل تصمیم‌گیری نیست بلکه کانون یادگیری و اثرگذاری است. طی یک هفته در داوس، فرصت کردم تا با ده‌ها کارآفرین، محقق و مدیر صحبت کنم و به عنوان یک دانشگاهی، نمایی مثبت از ایران عزیز به جا گذارم.

اما آنچه که مهم‌ترین درس من از داوس امسال بود در لابه لای جلسات و گفت و شنودها به دست نیامد، بلکه زمانی بود که داوس را ترک کردم. در فرودگاه زوریخ در صف تحویل چمدان ایستاده بودم که ناگهان، کسی مرا صدا کرد. هنگامی که برگشتم؛ پشت سر خود، وزیر خارجه سوئد را دیدم. این بار سوم بودکه او را طی یک هفته می‌دیدم. ضمن اینکه با هم صحبت می‌کردیم ده درصد از توجه من به این مسئله بود که ببینم کسی او را همراهی می کند یا خیر. او هم مانند دیگران در صف ایستاده بود تا چمدان خود را تحویل داده و کارت سوار شدن به هواپیما ر ا بگیرد.

باورم نمی شد. سال ها در رسانه ها خوانده بودم که مسئولین دولتی کشورهای اسکاندیناوی، مانند شهروندان دیگر رفتار می کنند و هیچ مزیتی نسبت به دیگران ندارند و حال، به چشم خودم این واقعیت را تجربه می‌کردم. من و او، چمدان خود را تحویل دادیم و مانند افراد عادی، کارت پرواز گرفتیم و چون به مقصدهای مختلفی می رفتیم از هم خداحافظی کردیم.

از آن لحظه مرتب به این موضوع فکر می کردم که کدام ساختار، قواعد و قوانینی باعث می شود تا به این حد، مسئول مهم یک کشور کم هزینه باشد. سوئد با 9.5 میلیون جمعیت، 550 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی و حدود 44000 دلار درآمد سرانه، از منظر شاخص های توسعه یافتگی، جزء پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است. این کشور، میزبان حدود صد وسی هزار نفر مهاجر ایرانی نیز می باشد.

چرا سوئد امکانات وسیعی در اختیار مدیران خود نمی گذارد؟ به عنوان مثال، بسیاری از مدیران این کشور با اتومبیل شخصی یا حمل و نقل عمومی به محل کار خود می روند. آیا این نتیجه نظام قانونی این کشور است؟ ولی همه کشورها، قانون دارند. چینی ها سخت ترین نظام های قانونی را طراحی کرده اند و در عین حال، در سال 2013 نزدیک به 182000 مسئول دولتی را به موجب سوء استفاده مالی و اداری مجازات کرده اند.

آیا وضعیت سوئد به خاطر فرهنگ، دانش و آگاهی مردم این کشور است؟ شاید اینگونه باشد. اما با استمداد از نظریه های توسعه یافتگی احتمال بیشتر را به این نکته می دهم: در سوئد ساختاری به وجود آمده که مردم فقط از دولت و حکومت، انتظار ایجاد امنیت و نظارت بر قانون را دارند. حکومت و دولت، کانون ثروت و ثروت یابی نیست. می توان دقیق‌ترین نظام قانونی را طراحی کرد ولی وقتی نود درصد ثروت یک کشور نزد حکومت و دولت است، حداقل از لحاظ نظری نمی توان در انتظار توزیع ثروت و عدالت اجتماعی نشست. توسعه یافتگی نتیجه تفکیک قدرت اقتصادی از قدرت سیاسی یک کشور است. چون مردم سوئد مسئول معاش خود هستند، از حکومت و دولت بی نیازند و می توانند بدون نگرانی، حقوق اجتماعی خود را درخواست کنند و مدیران را به سمت پاسخگویی سوق دهند. همینکه انسان نیاز مالی و اقتصادی پیدا کرد، مجبور است به خاطر بقای خود، بسیاری مسایل را کتمان کند. بی نیاری بنیان آزادی است. بی نیازی بنیان رشد است. بی دلیل نیست که کشورهای اسکاندنیاوی از بالاترین سطح توزیع ثروت و عدالت اجتماعی برخوردارند. اینجاست که نظریه ها و تجربۀ کشورهای دیگر به کمک ما می آیند تا بهتر رفتار مسئول سوئدی را بفهمیم. خاطرم هست هنوز ده سالم نشده بود که پدر بزرگم که فردی کارآفرین و بسیار متدین بود، مرتب تذکر می داد: تا می توانید درآمدتان در زندگی نتیجه زحمات شخصی شما باشد. هم فکرتان مال خودتان می شود و هم تدین شما واقعی.

http://www.tabnak.ir/fa/news/375336/%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84-%D9%85%D9%87%D9%85-%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%DA%A9%D9%85-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF

هنری به نام رزومه نویسی

اینکه در یک یا حد اکثر دو صفحه تمام مهارت ها و توانایی های حرفه ای تان را معرفی کنید به نحوی که کارفرما برای ملاقات و مصاحبه با شما ترقیب شود اگر هنر نباشد پس چه نامی می توان بر روی آن گذاشت؟
 
به گزارش بانکی دات آی آر، رزومه یک شناسنامه کاری و تحصیلی است که برای ارزیابی صحت دانش، مهارت و سوابق هر جویای کار، در رشته‌های مختلف به کارفرما ارائه می‌شود. وی نیز برای مطالعه هر رزومه بین ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه وقت صرف می‌کند. بنابراین باید آنقدر کوتاه و مفید بنویسید که علاوه بر بیان دقیق و صریح مطالب و مدارک، درعین حال توانایی‌های شما نیز مشخص شود.
 
برای آشنایی بیشتر با نحوه ارسال یک رزومه کاری به الگوی زیر دقت کنید. اصول یک رزومه شامل موارد زیر می‌شود:
 
• اطلاعات شخصی
 
• سوابق تحصیلی
 
• سوابق شغلی
 
• مهارت‌ها
 
• افتخارات
 
عضویت در انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای
 
آثار و انتشارات
 
علایق جنبی

 
در این بخش هر قسمت نیز برای ارائه توضیحات بیشتر برای کارفرما و مدیرتکمیل می‌شود که درواقع رزومه شما باید تحت همین الگو نوشته و ارسال شود.
 
مشخصات فردی

 
این قسمت طبق الگوی زیر تنها توصیفی اجمالی از وضعیت و شرایط کنونی و محل جغرافیایی شما است که اغلب برای برقراری ارتباط کارفرما با شما و ویژگی‌های شخصی تکمیل می‌شود.
 
نام:
 
نام خانوادگی:
 
شماره تماس:
 
شماره همراه:
 
پست الکترونیک: (ایمیل)
 
تاریخ تولد:
 
محل تولد:
 
وضعیت تاهل:
 
آدرس محل سکونت:
 
مشخصات تحصیلی:

 
شما موظفید که در این مرحله بالاترین مدرک تحصیلی و مدارج عالی خود را با ذکر نام دانشگاه و محل اخذ مدرک درج نمایید. برای برخی از کارفرمایان دانشگاه محل تحصیل و برای برخی دیگر، رشته و مهارت‌های عملی مورد نظر است. بنابراین هرچه سطح دانش و مهارت شما بالاتر باشد، احتمال موفقیت افزایش می‌یابد.
 
سوابق شغلی:

 
مهم‌ترین بخش رزومه‌های کاری مربوط به سوابق و مهارت‌های اجرایی کارجویان است، به بیان دیگر تفاوت‌ها و ویژگی‌های هرفرد دراین بخش مشخص خواهد شد. براساس اولویت‌های کاری و سال‌های احراز پست‌های مختلف باید هرکدام مطابق با همان سال در رزومه نوشته شود. نکته قابل توجه در این قسمت تنوع پست‌های کاری است، شاید در نگاه اول مدیر و یا مسئول پذیرش نگاه خویش را به سابقه، سمت و درنهایت محل و نام شرکتی که درآن فعالیت کرده‌اید معطوف کند. بنابراین مهم‌ترین سمت‌ها را ذکر کنید.
 
مهارت‌ها

 
هر مهارتی امتیازی است برای موفقیت و متفاوت نشان دادن توانایی‌ها، این بخش مربوط به توانایی‌ها و آموخته‌های شماست که طی دوران تحصیل درقبل و یا بعد از دانشگاه کسب کرده‌اید. مهارت‌هایی نظیر گذراندن دوره‌های مختلف آموزشی، کلاس‌های زبان، کامپیوتر، الکترونیک و یا هرچیزی که به اشتغال شما کمک کند. این بخش مزیت‌ها و استعدادهای شما را دربرابر دیگران نشان خواهد داد.
 
افتخارات و علایق

 
متناسب با استعدادها و توانایی‌هایی که دارید، می‌توانید در رشته‌ها و مهارت‌های مختلف صاحب سبکی جدید شوید. چنین ویژگی‌هایی جزو امتیازات برتر شما نسبت به متقاضیان دیگر محسوب می‌شود.
 
آنچه نباید در رزومه نوشت:
 
بهتر است تلاش کنید از پر گویی و کش دار کردن موضوع پرهیز کنید.
 
در رزومه استفاده از جدول و نمودار ممنوع است.
 
ازفونت های ساد و رایج استفاده کنید استفاده از فونت های فانتزی و غیر مرسوم مناسب نیست.
 
در رزومه به وجوه تمایز خودتان باسایرین اشاره کنید آنچه همه دارند به کار نمی آید!
 
متن روزمه بایدخبری باشد از فعل های گذشته و آینده و سبک داستان نویسی خودداری کنید.

http://www.asriran.com/fa/news/316804/%D9%87%D9%86%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%B2%D9%88%D9%85%D9%87-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C