مدیریت پروسه ها برای بهینه سازی سرعت سیستم

در زمانی که سرعت سیستم به دلیل اجرای چندی برنامه به شکل همزمان یا اجرای پروسه های مختلف کاهش میابد برای بهبود سرعت چه باید کرد؟ اولین کاری که کاربران حرفه ای در اینگونه مواقع انجام میدهند، این است که با باز کردن Task Manager ویندوز، نگاهی به وضعیت سیستم و پروسه های در حال اجرا میکنند. مدیریت پروسه ها کاری است که اغلب کاربران حرفه ای با آن سر و کار دارند.

به گزارش «تابناک» Task Manager ویندوز ابزاری است که برای بسیاری از مقاصد کفایت میکند و به شکل معمول راحتی از طریق کلیک راست بر روی نوار وظیفه یا Task Bar ویندوز یا فشردن همزمان کلید های Ctrl + Alt + Del قابل دسترسی است. کاربران حرفه ای تر این ابزار را از طریق Ctrl + Shift + Esc اجرا میکنند:

مدیریت پروسه ها برای بهینه سازی سرعت سیستم

معمولا از این ابزار برای نگاهی به وضعیت کلی سیستم و احتمالا پایان دادن به برنامه ای که دچار اشکال شده است استفاده میشود. این امر از طریق کلیک راست بر روی برنامه های در حال اجرا و انتخاب گزینه End task قابل انجام است:

مدیریت پروسه ها برای بهینه سازی سرعت سیستم

همچنین با رفتن به تب Process در ویندوز 7 و تب Details در ویندوز 8 و راست کلیک بر روی پروسه مورد نظر و سپس انتخاب گزینه End Process Tree منجر به آن میشود که نه تنها برنامه در حال اجرا، بلکه تمامی پروسه هایی که با اجرای آن به اجرا در آمده اند نیز خاتمه یابند:

مدیریت پروسه ها برای بهینه سازی سرعت سیستم

از سوی دیگر یکی از اقدامات معمولی که در Task Manager انجام میشود، بررسی وضعیت کلی سیستم به لحاظ مصرف منابع است. کاربران با نگاهی به میزان مصرف هر کدام از پروسه ها به شکل جداگانه از حافظه رم و CPU میتوانند وضعیت اجرای برنامه ها را کنترل کنند یا از طریق رفتم به تب Performance نگاهی کلی به وضعیت مصرف منابع سیستم داشته باشند:

مدیریت پروسه ها برای بهینه سازی سرعت سیستم

گاهی اوقات اجرای برنامه های به اصطلاح سنگین که نیازمند مصرف بالای رم و به کار گیری قوی CPU هستند، منجر به آن میشود که اجرای برنامه های جدید به شدت کند شود. در اینگونه مواقع است که کاربران حرفه ای تر از ابزاری در Task Manager استفاده میکنند که میتواند در بهبود سرعت سیستم تاثیر بسیاری داشته باشد. ابزاری به نام Prioritization کردن یا اولویت بندی پروسه ها.

این امر به این معنی است که شما پروسه های در حال اجرا را بر اساس اهمیت آنها برای استفاده از منابع سیستم اولویت بندی میکنید و در نتیجه پروسه ها و برنامه هایی که ضروری تر هستند میتوانند به شکل مطمئن تری از منابع سیستم استفاده کنند.

معمولا خود سیستم اقدام به اولویت بندی پروسه ها برای استفاده از منابع میکند، اما برای تغییر آنها میتوان به شکل دستی نیز اقدام کرد. برای اینکار باید در ویندوز 7 به تب Process و در ویندوز 8 به تب Details رفته و با کلیک راست بر روی پروسه مورد نظر گزینه Set priority را انتخاب کنید:

مدیریت پروسه ها برای بهینه سازی سرعت سیستم

انتخاب گزینه های پایین تر از حد معمول یا Normal منجر به آن میشود که پروسه مورد نظر در اولویت های پایین برای استفاده از منابع قرار گرفته و بالعکس.

با کلیک راست بر روی پروسه، گزینه پایینی Set priority، گزینه Set affinity قرار دارد. با استفاده از این گزینه میتوانید تعیین کنید که پروسه مورد نظر از کدام هسته CPU شما استفاده کند. البته اگر سیستم شما از CPU چند هسته ای برخوردار است:

مدیریت پروسه ها برای بهینه سازی سرعت سیستم

به این ترتیب میتوانید تعیین کنید که پروسه های مربوط به برنامه های ضروری از همه هسته های موجود استفاده کنند اما استفاده سایر برنامه ها از هسته های CPU را میتوان محدود کرد.

با استفاده از تعیین اولویت و تعیین تخصیص هسته های CPU به پروسه ها میتوانید به شکل کاملا حرفه ای در زمانی که ویندوز منابع سیستم را بر اساس نیاز شما تخصیص نمیدهد، اقدام به تغییر این وضعیت و بهبود سرعت در اجرای برنامه های ضروری و مور نیاز خود کنید.

http://www.tabnak.ir/fa/news/372287/%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B3%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85

آناتومی‌ احساسات

دانشکده علوم آلتو در فنلاند تاثیر احساسات را بر روی بدن هر شخص را منتشر کرد.

به گزارش فارس، محققان فنلاندی، احساسات مختلف را بر روی 701 نفر افراد فنلاندی، سوئدی و تایوانی بررسی کرده‌اند.

سپس مناطق احساسات را شناسایی و با رنگ‌های مختلف نشان داده‌اند.

آنها مناطقی از بدن را که بیشتر تحریک می‌شود را با رنگ‌های تیره‌تر مشخص کرده‌اند.

مناطق بیشتر آسیب دیده را با رنگ زرد، کمتر آسیب دیده با رنگ آبی و هر یک از احساسات را با رنگی مشخص کرده‌اند.

محققان فنلاندی گفتند: این عکس‌ها دقیق‌ترین احساس فیزیکی در ارتباط با احساسات و عواطف را شرح می‌دهد.

آناتومی‌ احساسات
 خشم

آناتومی‌ احساسات
افسردگی

آناتومی‌ احساسات
اهانت، تحقیر شدن

آناتومی‌ احساسات
غرور

آناتومی‌ احساسات
شرم و حیا، خجالت

آناتومی‌ احساسات
حسادت

آناتومی‌ احساسات
ترس

آناتومی‌ احساسات
تنفر

آناتومی‌ احساسات
شادی، خوشبختی

آناتومی‌ احساسات
غم و اندوه

آناتومی‌ احساسات
تعجب

آناتومی‌ احساسات
بی‌طرف

آناتومی‌ احساسات
اضطراب، نگرانی

آناتومی‌ احساسات
عشق
http://www.tabnak.ir/fa/news/372443/%D8%A2%D9%86%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%DB%8C%E2%80%8C-%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%AA

پشت پرده «دردناک‌ترین عکس» از درگیری‌های سوریه


از زمان شدت‌ گرفتن درگیری‌ها در سوریه و تبدیل آن به ‌جنگ داخلی تمام عیار، جنگ روانی و رسانه‌ای برخی رسانه‌های غربی و عربی علیه دولت دمشق‌ به یکی از اصول ثابت این درگیری‌ها تبدیل شده است. در جدید‌ترین نمونه، انتشار یک عکس جعلی در برخی رسانه‌ها که با هدف تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی انجام گرفته، به رسوایی بزرگی برای رسانه‌های حامی مخالفان سوری تبدیل شده است.


به گزارش «تابناک»، در روزهای اخیر، تصویری در برخی رسانه‌ها ‌و نیز به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که از آن به ‌دردآور‌ترین تصویر مربوط به سوریه یاد شد. این عکس، ‌کودکی را نشان می‌داد که در میان قبر پدر و مادرش ‌خوابیده است که گفته می‌شد در درگیری‌های سوریه کشته شده‌اند.

روزنامه «هاآرتص» که نخستین بار جعلی بودن این تصویر را افشا کرده، می‌نویسد: نخستین بار، «احمد جیرا»، رئیس ائتلاف مخالفین سوری، این تصویر را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد. وی مدعی شده بود، پدر و مادر این کودک به دست نیروهای دولتی سوریه کشته شده‌اند. 

تحریف عکس به شیوه رهبر مخالفان سوریه!

اما اندکی پس از انتشار گسترده این تصویر، مشخص شد که همه داستان جعلی بوده و ماجرا ‌چیز دیگری است. در حقیقت، این تصویر‌ نه در سوریه که در عربستان سعودی گرفته شده و آن کودک نیز پدر و مادر خود را از دست نداده، بلکه صرفاً به عنوان مدل‌ در یک پروژه عکاسی به عموی عکاس خود کمک می‌کرده است.

عبدالعزیز العتیبی، عکاس این تصویر‌ از اینکه چنین سوءاستفاده‌ای از عکس وی شده، بسیار ‌ناراحت شده و‌ گفته است: «ببینید، عکس من به هیچ وجه ارتباطی به سوریه ندارد. من واقعاً از اینکه مردم چگونه عکس من را تحریف کردند، شوکه شدم». 

تحریف عکس به شیوه رهبر مخالفان سوریه!

به هر حال، این ماجرا نشان می‌دهد که فضاسازی‌های رسانه‌ای و بازی با افکار عمومی، این روز‌ها تا چه میزان نقش مهمی در هدایت افکار مربوط به روندهای سیاسی در نقاط ‌جهان بازی می‌کند؛ اما نکته جالب‌تر اینکه شدت ناشیگری در استفاده از این حربه، این بار چنان زیاد بوده که حتی یک رسانه اسرائیلی همچون هاآرتص نیز آن را افشا و نقد کرده است!

http://www.tabnak.ir/fa/news/372540/%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%A7%DA%A9%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1