بیانات رهبری درباره تمسخر و اهانت به ساحت امام زمان(عج) در نماز

یک نکته دیگر این است که بعضى کسان این مسأله را به جاهاى دیگرى کشاندند؛ پاى بعضى از مسؤولان کشور و بعضى از بزرگان را به این قضایا کشاندند؛ این درست نیست. چرا ما باید نسبت به مسؤولان و رؤساى کشور ایجاد سوءظن کنیم؛ درحالى که خلاف واقع است؟ امروز بحمداللَّه مسؤولان کشور متدیّنند؛ انسانهایى هستند که وجود خودشان را در راه خدمت به مردم و خدمت به اسلام مصرف مى‏کنند و مایه مى‏گذارند. رئیس جمهور(سید محمد خاتمی)، یک روحانى، متدیّن، عاشق اهل بیت و در راه خداست. رئیس مجلس، رئیس قوّه قضایّیه، نمایندگان مردم و دیگر مسؤولان، براى پیشبرد این کشور و براى اِعلاى کلمه اسلام و براى احیاى نام امام کار مى‏کنند. به هیچ وجه نبایستى این‏طور قضایا را به این گونه حرفهایى که به‏کلّى دور از منطق و دور از حدّ قبول است و شایسته نیست، مرتبط کرد. اتّفاقى رخ داده است؛ همان اتّفاق را بایستى مسؤولان بسنجند و با کسانى که مربوط به این قضیه‏اند برخورد کنند. البته مردم هم بایستى موضع خودشان را نشان مى‏دادند که نشان دادند و بسیار هم خوب بود؛ موضع علما و مسؤولان هم بجا بود.

لازم است نکته‏ى دیگرى را هم عرض کنم: شنیده شده در گوشه و کنار راجع به همین مطلبى که نوشته شده است، بعضیها گفته‏اند ما اقدام مى‏کنیم، مجازات مى‏کنیم؛ ابداً. در نظام اسلامى، این کار به مسؤولان مربوط است. حالا یک وقت نظام، نظام طاغوتى و کفر است؛ در رأس کشور کسانى هستند که مثل دوران پهلوى با دین مخالفند و از دین هم هیچ چیز نمى‏فهمند؛ در رأس قوّه قضایّیه، افراد فاسق و فاجر هستند؛ در مجلس - مثل مجلس شوراى ملىِ آن روز - آدمهاى وابسته ضعیف‏النّفس یا فاسق و فاجر باشند؛ آن‏جا یک وقت کسى احساس تکلیف کند، یک بحث دیگر است. در نظام اسلامى، این کارها مربوط به حکومت است. اوّلاً دستگاه قضایى باید تشخیص دهد؛ چون یک وقت هست یک نفر از روى غفلت مى‏نویسد؛ یک وقت نمى‏داند توهین است؛ یک وقت مسامحه کرده؛ یک وقت تعمّد داشته است؛ اینها احکامش فرق مى‏کند. این کسانى که در کار قضایى مسؤول امورند، یقیناً علاقه‏شان به ولى‏عصر ارواحنا فداه، نسبت به اسلام و نسبت به این مسائل، از آن کسانى که این اظهارات را مى‏کنند، کمتر نیست. آنها غیرت دینى دارند، اینها هم غیرت دینى دارند. اینها در نزد خداى متعال و پیش مردم، مسؤول هم هستند. بنابراین، باید نگاه کرد و دید که چگونه بوده است. هر شکلى داشته باشد، حُکمى دارد. آن چیزى که مهم بود، انجام شد و آن، عکس‏العمل ملت ایران بود. ملت ایران نشان داد که در مقابل چنین چیزهایى این‏طور به خروش مى‏آید؛ این درست است. علماى بزرگ و شخصیتها، همه نشان دادند که یکپارچه در مقابل چنین چیزى، احساسات و عقل و ایمانشان به جوش مى‏آید؛ این خوب است؛ اما این‏که حالا شخصى را که باید مجازات شود، چه مجازاتى بکنند، چه‏طور مجازات کنند؛ چه کسى مجازات کند، اینها دیگر مربوط به آحاد مردم نیست؛ این مربوط به مسؤولان است. ما هم البته مراقب هستیم که از هیچ طرف نه کوتاهى شود، نه از آن طرف زیاده‏روى شود. این را شما بدانید که در اسلام، کوتاهى هم غلط است، زیاده‏روى هم غلط است. یک خطّ درست و صحیحى وجود دارد که خطّ اسلام است و باید بدون کم و زیاد اجرا شود. خواست خدا این است. کسى را که بایستى به حکم الهى ده ضربه شلاق زد، نه مى‏شود نُه ضربه زد، نه مى‏شود یازده ضربه زد. کسى هیچ زیاده‏روى نکند؛ احساساتشان را کنترل کنند. اگر کسى احساساتى هم دارد، خیلى خوب، آن احساسات پیش خداى متعال قطعاً اجر خواهد داشت؛ اما اگر عمل و اقدامى برخلاف موازین باشد، از آحاد مردم یقیناً پیش خدا هم اجرى ندارد. من هم که حالا نهى کردم؛ یعنى غیر از حرمت قانونى، حرمت شرعى هم پیدا کرد؛ مراقب باشید. اگر کسى به فرض از لحاظ تقلید، مقلّد کسى هم هست، بنده که نهى کردم، براى او حرام خواهد شد؛ این فتواى همه علماست. کسى حق ندارد یک وقت کار نسنجیده‏اى انجام دهد.

hhttp://ehadidi.blogfa.com//

هاشمی، رهبری و باغ پسته!

وقتی هفته پیش کارشناسی در تلویزیون در بحث بررسی هتک حرمت روز عاشورا، گریزی به نقش هاشمی رفسنجانی و عملکرد دولت سازندگی داشته و آنرا علت بروز حوادث اخیر پنداشته بود! به یاد سخنان رهبری معزز درباره هاشمی افتادم که با دیدن این تصویر(که در راهپیمایی روزچهارشنبه،بین مردم توزیع شده بود) تصمیم گرفتم که این بیانات را در وبلاگ درج کنم

(البته قابل ذکر است که این سخنان رهبری در آخرین دیدار با هیئت دولت وقت بیان شده که به نوعی جمع بندی ایشان از دولت سازندگی محسوب می شود که اگر با بعضی تحلیلهای یک طرفه حامیان ولایت از دولت سازندگی، مقایسه کنید می بینید تفاوت از زمین تا آسمان است!)

۱ـ بیانات رهبرى در دیدار با کارمندان دولت به مناسبت هفته دولت و روز کارمند:

((یکى این است که بدانید امروز دولت جمهورى اسلامى، یک دولت معمولى نیست؛دولتى با هدفهاى بزرگ و با کارهاى برجسته است. فرق است بین آن کشورى که مسؤولانش مى‏خواهند امور جارى آن کشور را، «بارى به هر جهت» اداره کنند، با کشورى که مسؤولانش مى‏خواهند یک تحوّل اساسى در کشور به وجود آورند و زندگى مردم را از وضع رقّت‏بارى که سلطه‏هاى استبدادى و پادشاهى در طول زمان، بخصوص سلاطین وابسته و فاسد پهلوى و اواخرِ قاجار، به وجود آورده بودند، نجات دهند. واقعاً آبروى ایران و ایرانى را در دنیا برده و همه چیز این کشور را دچار انحطاط کرده بودند. در چنین زمینه‏اى، مردانى دامن همّت به کمر زده‏اند و اداره امور کشور را بر عهده گرفته‏اند و بارهاى سنگین را بر دوش نهاده‏اند و مى‏خواهند زندگى مردم را از آن وضعیت، به وضع یک کشور پیشرفته آبرومندِ برخوردار از عزّت و کرامت در سطوح بین‏المللى، تبدیل کنند و این کشور و این ملت بزرگ را به آن جایگاهى که شایسته اوست، برسانند 7/6/1375))

 

۲ـ شما امروز مى‏بینید که بحمداللَّه دولت جمهورى اسلامى و ملت ایران و کشور ما، هم در سطح جهان، از یک آبروى سیاسى برخوردار است و هم در داخل، زبان بدخواهان و بدگویان و عیب گیران و کسانى که عیبهاى کوچک را بزرگ مى‏کنند و محسّنات بزرگ را ندیده مى‏گیرند، تا حدود زیادى بسته است – اگر چه هیچ وقت زبان بدگویان به کلى بسته نخواهد شد؛ چون به طور کلى انگیزه‏هاى بدخواهى هرگز از بین نمى‏رود، لیکن تا حدودى زیادى این معنا هست – به خاطر این است که حرفى براى گفتن ندارند و خیلى از حرفهایى را که مى‏توانستند بگویند و مى‏توانستند به عنوان بهانه ذکر کنند، دیگر ندارند. یعنى استحکام سیاسى تا حدود زیادى، ناشى از استحکام فعالیتهاى سازندگى در کشور است، که خوشبختانه این کار انجام گرفته است. در زمینه‏هاى فرهنگى هم کار شده است. اگر چه نه به اندازه کارهاى زیر بنایىِ اقتصادى و آنچه مربوط به توسعه اقتصادى است، لیکن به هر حال در آن زمینه هم، انصافاً کارهاى باارزشى انجام گرفته است.۸/۶/۷۵ ))

۳ـ بیانات رهبرى در دیدار رئیس جمهورجناب هاشمی رفسنجانی و هیأت وزیران، به مناسبت هفته دولت‏:من یادم است که اوایلِ بعد از جنگ، که در جلسات بازسازى، با مسؤولان کشور مى‏نشستیم – آن وقت آقاى رئیس جمهور محترم، رئیس مجلس بودند و بعضى از مسؤولان دیگر هم بودند – جزو آرزوهاى ما، یکى همین بود که چندین سد ساخته شود، یک مقدار راه ساخته شود، تعدادى کارخانه‏هاى اساسى در زمینه پتروشیمى، در زمینه فولاد و … به وجود آوریم. اینها واقعاً جزو آرزوهایى بود که روى کاغذ مى‏آوردیم و براى آن تلاش و کار مى‏کردیم. امروز، بحمداللَّه آن آرزوها تحقّق پیدا کرده و این کارها شده است. اینها هم آسان به دست نمى‏آید و واقعاً جز با کارِ خستگى ناپذیر و خستگى ناشناس و با مدیریّتهاى قوى و علاقه‏مند و بخصوص با مدیریت شخص آقاى هاشمى – که واقعاً ایشان در این زمینه خوب عمل کردند و مدیریت خوبى را بر دولت اعمال نمودند – این محصول به دست نمى‏آمد۸/۶/۷۵))

 

اما درباره عملکرد جناب هاشمی رفسنجانی و خانواده ایشان در حوادث اخیر ، اصول قانون اساسی و دستورات رهبری را ملاک قرار دهیم نه شایعات و پیش داورهای افراد، البته این به معنای این نیست که عملکرد رئیس مجلس خبرگان را از نقد و بررسی مبرا بداریم بلکه از مبنا و اصل قرار دادن شایعات و تهمتها خودداری کنیم

جالب است ظاهر و متن کلام رهبر انقلاب بر محبت و همراهی یارقدیمیش حکایت می کند ولی مدافعین ظاهری ولایت فقیه اصرار دارند در مقابل نص، اجتهاد کنند!

رهبری می گوید شایعه را ملاک و ترویج ندهید آقایان می روند پلاکارد باغ پسته بین مردم پخش می کنند!؟

رهبرانقلاب در برخورد با همگی اقشارجامعه در تمامی سطوح  ، قانون را ملاک و معیار می پندارد ولی بی توجهی و نادیده گرفتن همین اصول قانون اساسی ،خود بیانگر اجحافیست که در فضای رسانه ای و تبلیغاتی بر هاشمی و  دیگر چهره های سیاسی، دینی و اقتصادی این مرز و بوم ،جاری شده است. 

اصل‏۳۶:  حکم‏ به‏ مجازات‏ و اجرا آن‏ باید تنها از طریق‏ دادگاه‏ صالح‏ و به‏ موجب‏ قانون‏ باشد.

اصل‏۳۷: اصل‏، بر برائت‏ است‏ و هیچکس‏ از نظر قانون‏ مجرم‏ شناخته‏ نمی‏ شود، مگر این‏ که‏ جرم‏ او در دادگاه‏ صالح‏ ثابت‏ گردد.

اصل ۳۹: هتک‏ حرمت‏ و حیثیت‏ کسی‏ که‏ به‏ حکم‏ قانون‏ دستگیر، بازداشت‏، زندانی‏ یا تبعید شده‏، به‏ هر صورت‏ که‏ باشد ممنوع‏ و موجب‏ مجازات‏ است‏.

اصل ۴۰: هیچ‌کس نمی‌تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.

اصل ۴۶:هر کس مالک حاصل کسب و کار مشروع خویش است و هیچ‌کس نمی‌تواند به عنوان مالکیت نسبت به کسب و کار خود امکان کسب و کار را از دیگری سلب کند.

اصل ۴۷:مالکیت شخصی که از راه مشروع باشد محترم است. ضوابط آن را قانون معین می‌کند.

اصل ۱۵۹: مرجع رسمی تظلمات و شکایات، دادگستری است. تشکیل دادگاه‏ها و تعیین صلاحیت آنها منوط به حکم قانون است.

اما کلام رهبری:
1- ( خطبه نماز عید فطر امسال):

فضا را نباید از تهمت و از گمان سوء پر کرد. قرآن کریم میفرماید: «لو لا اذ سمعتموه ظنّ المؤمنون و المؤمنات بانفسهم خیرا»؛(2) وقتى میشنوید که یکى را متهم میکنند، چرا به همدیگر حسن ظن ندارید؟ تکلیف دستگاه اجرائى و قضائى به جاى خود محفوظ است. دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى اجرائى باید مجرم را تعقیب کنند، دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى قضائى باید مجرم را محکوم و مجازات کنند؛ با همان روشى که ثابت میشود و در قوانین اسلامى و قوانین عرفى ما هست و هیچ هم در این زمینه نباید کوتاه بیایند؛ اما مجازات مجرم که از طرق قانونى جرم او ثابت شده است، غیر از این است که به گمان، به خیال، به تهمت، یکى را متهم کنیم، بدنام کنیم، توى جامعه دهن به دهن بگردانیم. اینکه نمیشود. این فضا، فضاى درستى نیست. یا دیگران – خارجى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، بیگانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، تلویزیونهاى مغرض – علیه کسى یا کسانى حرفى بزنند، ادعا کنند که اینها فلان جا خیانت کردند، فلان جا خطا کردند؛ ما هم عین همان را پخش کنیم. این، ظلم است؛ این، مورد قبول نیست. رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى بیگانه کِى دلشان براى ما سوخته است؟ کِى خواسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند حقائق در مورد ما روشن بشود، که در این مورد بیایند حقیقت را گفته باشند؟ میگویند، حرفهائى میزنند، ادعاهائى میکنند. نباید گفت اینها شفافیت است. این، شفافیت نیست؛ این، کدر کردن فضاست. شفافیت معنایش این است که مسئول در جمهورى اسلامى عملکرد خودش را به طور واضح در اختیار مردم قرار بدهد؛ این معناى شفافیت است، باید هم بکنند؛ اما اینکه ما بیائیم این و آن را بدون اینکه اثبات شده باشد، بگیریم زیر بار فشار تهمت و چیزهائى را به آنها نسبت بدهیم که ممکن است در واقع راست باشد، اما تا مادامى که ثابت نشده است، ما حق نداریم آن را بیان کنیم؛ این آن را متهم کند، آن این را متهم کند

2- نماز جمعه 88/3/29:این از آن طرف. از این طرف هم همین جور؛ از این طرف هم شبیه همین کارها به نحو دیگرى انجام گرفت. کارنامه‏ى درخشان سى ساله‏ى انقلاب کمرنگ جلوه داده شد؛ اسم بعضى از اشخاص برده شد که اینها شخصیتهاى این نظامند؛ اینهاکسانى هستند که عمرشان را در راه این نظام صرف کردند. بنده در نماز جمعه هیچوقت رسمم نبوده است از افراد اسم بیاورم؛ اما اینجا چون اسم آورده شده است، مجبورم اسم بیاورم. به طور خاص از آقاى هاشمى رفسنجانى، از آقاى ناطق نورى من لازم است اسم بیاورم و باید بگویم. البته این آقایان را کسى متهم به فساد مالى نکرده؛ حالا در مورد بستگان و کسان، هر کس هر ادعائى دارد، بایستى در مجارى قانونى خودش اثبات بشود و قبل از اثبات نمیشود اینها را رسانه‏اى کرد. اگر چیزى اثبات بشود، فرقى بین آحاد جامعه نیست؛ اما اثبات نشده، نمیشود اینها را مطرح کرد و قاطعاً ادعا کرد. وقتى اینجور حرفها مطرح میشود، تلقى‏هاى نادرست در جامعه به وجود مى‏آید، جوانها چیز دیگرى خیال میکنند، چیز دیگرى میفهمند.

آقاى هاشمى را همه میشناسند. من شناختم از ایشان مربوط به بعد از انقلاب و مسئولیتهاى بعد از انقلاب نیست؛ من از سال 1336 – یعنى 52 سال قبل – ایشان را از نزدیک میشناسم. آقاى هاشمى از اصلى‏ترین افراد نهضت در دوران مبارزات بود؛ از مبارزین جدى و پیگیرِ قبل از انقلاب بود؛ بعد از پیروزى انقلاب از مؤثرترین شخصیتهاى جمهورى اسلامى در کنار امام بود؛

 آیة الله موسوی اردبیلی - آیة الله خامنه ای - آیة الله هاشمی- -مهندس موسوی (جلسه هیات دولت ۱۸/۱۱/۶۳

بعد از رحلت امام هم در کنار رهبرى تا امروز. این مرد بارها تا مرز شهادت پیش رفته. قبل از انقلاب اموال خودش را صرف انقلاب میکرد و به مبارزین میداد. اینها را جوانها خوب است بدانند. بعد از انقلاب ایشان مسئولیتهاى زیادى داشت: هشت سال رئیس جمهور بود؛ قبلش رئیس مجلس بود؛ بعد مسئولیتهاى دیگرى داشت. در طول این مدت هیچ موردى را سراغ نداریم که ایشان براى خودش از انقلاب یک اندوخته‏اى درست کرده باشد. اینها یک حقایقى است؛ اینها را باید دانست. در حساسترین مقاطع ایشان در خدمت انقلاب و نظام بوده.

من البته در موارد متعددى با آقاى هاشمى اختلاف‏نظر داریم، که طبیعى هم هست؛ ولى مردم نباید دچار توهم بشوند، چیز دیگرى فکر کنند. البته بین ایشان و بین آقاى رئیس جمهور از همان انتخاب سال 84 تا امروز اختلاف‏نظر بود، الان هم هست؛ هم در زمینه‏ى مسائل خارجى اختلاف‏نظر دارند، هم در زمینه‏ى نحوه‏ى اجراى عدالت اجتماعى اختلاف‏نظر دارند، هم در برخى مسائل فرهنگى اختلاف‏نظر دارند؛ و نظر آقاى رئیس جمهور به نظر بنده نزدیکتر است.

3- در دیدار با بسیجیان 88/9/4:شایعه‌سازى و شایعه‌پراکنى درست نیست. انسان مى‌بیند صریحاً و علناً به مسئولین کشور – کسانى که بارهاى کشور را بر دوش دارند – تهمت میزنند، نسبت به اینها شایعه‌سازى میکنند؛ فرق هم نمیکند، چه رئیس جمهور باشد، چه رئیس مجلس باشد، چه رئیس مجمع تشخیص مصلحت باشد، چه رئیس قوه‌ى قضائیه باشد؛ اینها مسئولین کشورند. مسئولین کشور کسانى هستند که زمام یک کارى به اینها سپرده است؛ مردم باید به اینها اعتماد داشته باشند، حسن ظن داشته باشند. نباید شایعه‌پراکنى کرد؛ دشمن این را میخواهد. دشمن میخواهد شایعه‌پراکنى کند؛ میخواهد دلها را نسبت به یکدیگر، نسبت به مسئولین بدبین کند



http://ehadidi.blogfa.com/

برادر حسین! مشکل شما با کم و زیادکردن صفر حل نمی‌شود

به گزارش خبرنگار «آینده»، حسین شریعتمداری که پیش از وارد شدن به کار مطبوعاتی سابقه حضور در دفتر سیاسی سپاه پاسداران در دهه اول انقلاب را دارد و به دلیل سپری کردن چند ماه در زندان های رژیم طاغوت خود را در صف اول مبارزان و دلسوزان انقلاب قرار می دهد، به ویژه در ماه های اخیر با استفاده از فحاشی و هتاکی های بی رویه اقدام به تخریب شخصیت های انقلاب و اخلال در فعالیت های عقلا و دلسوزان نظام به ویژه بزرگان اصولگرا که قصد یافتن راهی برای حل مشکلات کنونی کشور را دارند، کرده است.

شریعتمداری که همه هنر خود را در کم کردن صفر از تعداد جمعیت راهپیمایی معترضان و اضافه کردن صفر به شمار راهپیمایان حامی نظام به کار برده، به گونه ای ناشیانه و اغراق آمیز این کار را انجام داده که سوژه جدید برای بی اعتبار کردن اخبار رسانه های رسمی فراهم می کند.

اقدام دیگر کیهان در توهین، فحاشی و هتاکی به منتقدان و معترضان و تحریف مواضع آنان نیز موجب شده است این روزنامه که قبل از مدیریت شریعتمداری پرشمارترین روزنامه کشور محسوب می شد، با وجود افزایش جمعیت و تحصیل کردگان با افت شدید تیراژ مواجه شود، به گونه ای که بخش قابل توجه مخاطبان این روزنامه به قشر افراطی یا ساده دل تبدیل شده اند.

اگرچه شریعتمداری انگیزه خود را از داغ نگه داشتن آتش فتنه، دلسوزی و دلدادگی به رهبر انقلاب و تلاش برای قلع و قمع کردن کلیه مخالفان و منتقدان ولایت از نظام قلمداد می کند، اما بررسی سوابق وی نشان می دهد این چهره تندرو در دهه اول انقلاب نیز دقیقا همین رویه را در پوشش حمایت از امام (ره) در برابر چهره های غیر همراه با ایشان از نظر شریعتمداری به کار می گرفت.

مطابق با تولیدات دفتر سیاسی سپاه در دوره مسئولیت شریعتمداری، وی بیشترین حملات، هتاکی و اتهامات نسبت به شخصیت های سیاسی و چهره هایی که چندان به زعم وی همراه نبودند، صورت می داد؛ به گونه ای که رئیس جمهور وقت آیت الله خامنه ای که در آن دوران به دلیل موضوعاتی نظیر تعیین نخست وزیری دوره دوم ریاست جمهوری، حمایت 99 نفر نمایندگان مجلس و تفسیر ولایت فقیه از سوی شریعتمداری متهم به ضدیت با ولایت فقیه و ترور شخصیت و توهین می گردید.

اکنون نیز به نظر می رسد عملکرد شریعتمداری و سایر چهره های افراطی که به بهانه دفاع از نظام و رهبری صورت می گیرد، در واقع برای داغ نگه داشتن فضای التهاب، تنش و درگیری در کشور است. چرا که حیات افراد تندرو وابسته به نزاع ها و درگیری هاست و در صورت بازگشت آرامش به کشور، این نوع افراد نه تنها نقش و اثرگذاری خود را از دست خواهند داد، بلکه باید پاسخگوی تخلفات بی شمار قانونی، شرعی و اخلاقی خود که به اسم دفاع از نظام و ولایت صورت داده اند باشند.

http://ayandenews.com/news/16987/