قدرت نمایی مربی مرد خارجی در فوتسال بانوان!

در حالی که قانون اجازه استفاده از مربی مرد را برای تیم های بانوان ایران نمی دهد، بخش بانوان فدراسیون فوتبال با چراغ سبز مدیرکل تربیت بدنی بانوان و زیر سایه چتر حمایتی سازمان ورزش سکان کامل هدایت و مربیگری تیم ملی فوتسال بانوان ایران را به "جوراندیرو" سپرده است.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی "آینده"، پیش تر شنیده ها حکایت از آن داشت که با پایان قرارداد "لودمیلا پوکوتیلو" سرمربی اوکراینی سابق تیم ملی فوتسال ایران، امور اجرایی فوتسال بانوان به دست یک مربی مرد خارجی سپرده شده است.

 

اما تکذیب ها و واکنش های تند مسئولان سازمان تربیت بدنی و تا حدودی نفع منتشر نشدن این خبر برای برخی منابع خبری وابسته به فدراسیون فوتبال موجب شده این موضوع در ورزش کشور بیش از 5 ماه مخفی بماند.

 

 

 

درز کردن خبر حضور "جوراندیرو" مربی برزیلی پسران فوتسال ایران در راس سکان هدایت دختران ملی پوش فوتسال، رسانه ها را نیز به حساسیت وا داشته و در مصاحبه ای با "مرضیه اکبرآبادی" ماجرا را جویا می شوند که خانم مدیرکل از کلمه "به هیچ وجه" برای رد کامل این موضوع در برابر دوربین های تلویزیونی استفاده می کنند و منکر کل ماجرا می شوند.

 

اما واقعیت این است که پس از رفتن سرمربی اوکراینی، "فریده شجاعی" مسئول ورزش بانوان فدراسیون فوتبال که در زیر فشار ماجراهای لباس تیم ملی فوتبال بانوان قرار داشت، به منظور تامین نظر مسئولان سازمان ورزش و برخی حمایت ها در فدراسیون فوتبال با پیشنهاد سرمربیگری "جوراندیرو" مربی مرد تیم ملی فوتسال امید برای فوتسال دختران موافقت می کند.

 

پس از این ماجرا گروهی از مربیان زن برای دستیاری وی به دوره ای در کمپ تیم های ملی دعوت شدند که در نهایت به خلاف شایسته سالاری و تخصص های لازم نام سه گزینه مورد نظر فدراسیون از میان حاضران معرفی شدند که در آن میان نام "شهرزاد مظفر" مربی تیم ملی فوتبال دختران خودنمایی می کرد.

 

با این وجود حضور "جوراندیرو" در طول 5 ماه گذشته در تمرینات خصوصی و عمومی تیم ملی به صورت تمام وقت غیرقابل کتمان است و دستیاری "شهرزاد مظفر" تنها یک دکور برای روز مبادا بوده است.

در عین حال برخی منابع معتقدند چون مربی زن در حد تیم ملی در دنیا بسیار محدود است، از این مربی از سر اجبار استفاده شده است. 
به گفته این منابع مربی اکثر تیمهای ملی فوتبال زنان دنیا توسط مربی مرد هدایت می شود، چرا که تعداد مربیان زن در تیمهای ملی کم است و برخی از آنها هم دانش و تجربه هدایت یک تیم ملی را ندارند.

با این وجود حضور مربی مرد برزیلی در تمرینات خصوصی و فضای زنانه تیم ملی فوتسال بانوان نه تنها با رعایت احترام و شان لازم دختران فوتسال همراه نبوده، از طرفی برخوردهای غیرمتداول با بازیکنان در کنار عدم رعایت موازین شرعی باعث اعتراض خانواده برخی بازیکنان تیم ملی شده، اما بازیکنان به دلایل مختلف از ابراز آن خودداری می کنند.

 

مادر یکی از بازیکنان تیم ملی در این خصوص به خبرنگار "آینده" گفت: "متاسفانه ایشان همه جا حضور دارد، قبح حضور یک مرد در کنار تیم ریخته شده، کسی هم پاسخگو نیست."جوراندیرو" به دلیل عدم شناخت فیزیولوژی بدنی تیم های بانوان فشارهای بدنی و سخت تمرینی زیادی را به دختران فوتسال وارد می کند که عواقب و لطمات سنگینی برای آینده و سلامتی این دختران خواهد داشت.

 

وی در ادامه گفت: "بازیکن در اردو با مربی مرد دمخور است و ایشان فضای زنانه ای باقی نمی گذارد".

 

مادر این بازیکن فوتسال در خصوص مشکلات بدنی دخترش گفت: "هر چقدر پرس و جو کردم متوجه نشدم چرا باید بچه ها تمرینات سنگین بدنی را در ایام خطرناک انجام بدهند. متاسفانه به دلیل برخوردهای خشک جوراندیرو و حمایت های ویژه فدراسیون هیچ کدام از بچه ها جرات مخالفت ندارند".

 

 

 

کتمان حقیقت در شرایطی است که حتی سایت فدراسیون فوتبال هم از "جوراندیرو" به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان خبر رسمی منتشر کرده و حتی نقل قول های وی را نیز در خصوص بازی های تدارکاتی این تیم در ادامه آورده است.

 

 

برای دیدن خبر سایت فدراسیون فوتبال ایران کلیک کنید

http://www.ayandenews.com/news/20393/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد