دلایل رای ممتنع آمریکا به قطعنامه آتش بس از زبان اولمرت:

عصرایران - پس از گذشت بیش از یک هفته از تصویب قطعنامه آتش بس در غزه در شورای امنیت، ایهود اولمرت کفیل نخست وزیری اسراییل ادعا کرده که وی مانع رای مثبت آمریکا به این قطعنامه شده است.

ایالات متحده تنها کشوری از 15 کشور عضو شورای امنیت بود که در رای گیری شب جمعه (هفته گذشته) این قطعنامه در شورای امنیت به آن رای ممتنع داد. در حالی که 14 کشور دیگر عضو شورا به این قطعنامه رای مثبت دادند.
 
" پاتریک بوچانان " تحلیلگر سیاسی شبکه تلویزیونی " MSNBC" با چاپ یادداشتی بخش هایی از ادعاهای اولمرت در این زمینه را منتشر کرده است.

اولمرت در این زمینه مدعی شده است که به محض اطلاع از شروع فرایند تصویب قطعنامه ای که ایالات متحده و شخص کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا نقش اساسی را در پیش نویس آن بر عهده داشته اند ضمن تماس تلفنی با بوش به رییس جمهور آمریکا گفته است که واشنگتن نباید به این قطعنامه رای مثبت بدهد.

اظهارات اولمرت در این زمینه ،به نقل از بوچانان چنین است:

اواسط شب شب جمعه هنگامی که وزیر امور خارجه آمریکا می خواست به قطعنامه شورای امنیت رای بدهد ما مانع این کار شدیم.
 
من گفتم:" تلفن بوش را برایم بگیرید" اما گفتند که بوش هم اکنون در حال انجام یک سخنرانی در فیلادلفیا است.اما من گفتم با این چیزها کاری ندارم من باید هم اکنون با بوش گفتگو کنم.
 
در نهایت بوش بالکن مخصوص محل سخنرانی را ترک می کند و با من به گفتگو می نشیند.
بوش در این تماس تلفنی با توجه به مخالفت من می گوید که هنوز قطعنامه را ندیده و نمی داند که دقیقا محتویات آن چیست. اما من به او گفتم که آمریکا نباید به این قظعنامه رای مثبت بدهد.در نهایت بوش سریعا به رایس تلفن می زند و ازوی می خواهد که به قطعنامه رای مثبت ندهد.و رایس هم با شرمندگی و در حالی که در تهیه قطعنامه نقش کلیدی داشته است مجبور به دادن رای ممتنع می شود.

از سوی دیگر ادعاها و اظهارات دیپلمات های عرب و غیر عرب سازمان ملل در این زمینه نشان می دهد که رای رایس غیر منتظره بوده و وزیر امور خارجه آمریکا در دقایق آخر تغییر جهت داده است، چرا که رایس قبل از رای گیری اعلام کرده بود که به این قطعنامه رای مثبت خواهد داد.

این ادعا در حالی است که شان مک کورمک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادعاهای اولمرت را در این زمینه کاملا تکذیب کرده است .

اما کاخ سفید سخنان اولمرت را به طور کامل رد نکرده و در پاسخ به ادعاهای اولمرت فقط به این پاسخ بسنده کرده که با مشاهده فیلم سخنرانی بوش در فیلادلفیا صحت ادعاهای اولمرت با تردید مواجه می شود چرا که این فیلم نشان می دهد که رییس جمهور ایالات متحده هیچ گاه آنگونه که اولمرت ادعا کرده سخنرانی خود را برای گفتگوی تلفنی با اولمرت قطع نکرده است.

 بوچانان در زمینه ادعاهای اولمرت در واپسین روزها (یا ساعات)ریاست جمهوری بوش و در واپسین هفته های نخست وزیری خودش،این اقدام اولمرت را به ناسپاسی تشبیه می کند و می نویسد که این کار مثل این است که سگی پای صاحبش را گاز بگیرد. 

http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=62457

نظرات 1 + ارسال نظر
سهراب سه‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:27 ب.ظ http://prepay.ir/?referid=3231

سلام دوست من.

اگر از Oxin خسته شدید یا به دنبال یک جای معتبر برای کسب درآمد در قبال نمایش تبلیغ می گردی ، این یکی رو هم امتحان کن.

امتحانش ضرری نداره.

سلام
مشکل من این است که نمی دانم کد های مربوطه را از کجا وارد وب کنم
اگر در این مورد مرا کمک کنید ممنون می شوم.
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد