لنگرگاه دیروز دزدان دریایی، تفرجگاه امروز توریست‌های ایرانی

هفت جزیره کوچک و بزرگ که تا چهل سال پیش موجودیت واحدی نداشتند و در سال‌های نه چندان دور، پناهگاه دزدان دریایی خلیج فارس شناخته می‌شدند و بیشتر ساکنان این جزایر بی آب و علف، روزی خویش را یا از طریق راهزنی دریایی و یا ماهیگیری از دریا به دست می‌آوردند، این روزها مانند دملی چرکین امنیت اقتصادی و سیاسی را بر ایران مشوش کرده اند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، شبه‌جزایر هفت‌گانه که به لطف بریتانیا در سال 1971 به عنوان امارات عربی متحده! به یک کشور جدید تبدیل شدند،‌ در سال‌های اخیر در راستای سیاست‌های توسعه‌گرایانه خویش و جذب توریست‌ها به ترویج فساد و فحشا پرداخته و اقدام به تأسیس سواحل و مکان‌هایی برای ارتباطات نامشروع کرده است؛ صرف نظر از سیاست‌های ناصواب اقتصادی داخلی ایران در سال‌های اخیر از یک سو و افزایش تحریم‌های تجاری از سوی دیگر که باعث افزایش سرمایه‌گذاری تجار و بازرگانان ایرانی در آن کشور شده است.

مسافرت بیش از اندازه ایرانیان به این شبه‌جزایر و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های -بیشتر- ساختمانی، یکی از دلایل رونق اقتصادی این شیخ‌نشین‌ها شده است.

امارات عربی که از آغاز تأسیس نابهنجار خویش، سیاست‌های دشمنانه‌ای در برابر دولت و ملت ایران در پیش گرفته است و همواره دم از مالکیت سه جزیره ایرانی «تنب بزرگ»، «تنب کوچک» و «ابوموسی» می‌زند در یک سال اخیر، برخوردهای کینه‌توزانه و بی‌شرمانه خود را با هموطنان افزایش داده است و جالب آن‌که به رغم تمام این بی‌احترامی‌ها از جمله عریان کردن ایرانیان در فرودگاه، همچنان شماری از هموطنان به قصد تفریح! به این جزایر لم‌یزرع مسافرت می‌‌کنند.

هرچند که در شرایط فعلی، این تمایل غیرمتعارف ایرانیان به مسافرت به پناهگاه سابق دزدان دریایی بسیار نکوهیده است، اما جای این پرسش باقی است که سفارت ایران در امارات برای دفاع از حقوق شهروندان ایرانی تاکنون چه اقدامات مفیدی را  انجام داده است ؟ و چرا دستگاه دیپلماسی خارجی با دیدن شرایط نامساعد و برخوردهایی که در شأن مردم متمدن ایران‌زمین نیست، با اعلام وضعیت غیرعادی، آگاهی‌های لازم را در اختیار اتباع ایرانی که قصد عزیمت به آن کشور را دارند، قرار نمی‌دهد؟

هرچند از این نکته نیز نباید غافل شد که مؤسسات توریستی که با تبلیغات وسیع و دامنه‌دار خود، هموطنان را به مسافرت به این شیخ‌نشین‌ها ترغیب می‌کنند، از چگونگی برخورد ناشایست میزبانان، مسافران را آگاه نمی‌کنند.

در راستای منافع ملی و حفظ کرامت انسانی شهروندان ایرانی، لزوم افزایش نظارت بر عملکرد مؤسسات توریستی برگزارکننده تورهای امارات و جلوگیری از هرگونه مسافرت غیرضروری به این کشور تا اصلاح رفتار زننده اماراتی‌ها، بیش از پیش احساس می‌شود. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد