دیپلمات هایتان در آمریکای لاتین بیش از نیازتان است!

عصرایران- مقامات اسراییل که برای اثبات هر اتهامی به ایران آسمان و ریسمان به هم می بافند، در جدید ترین ادعاهای خود،تهران را به حمایت از گروه های مسلح و شورشی در آمریکای لاتین متهم کردند.

به گزارش روزنامه "هاآرتص" زیپی لیونی وزیر امور خارجه اسراییل در جریان دیدار همتای السالوادوری اش از اسراییل، در این باره ضمن هشدار به مقام السالوادوری گفته است:"حکومت ایران به صورت پنهانی با افزایش حضور سیاسی، اقتصادی و ایدئولوژیک خود در کشورهای آمریکای لاتین سعی دارد تا تروریست ها را در این منطقه تقویت کند".

این اظهارات لیونی در حالی است که ایران مثل تمامی کشورهای جهان با کشورهای آمریکای لاتین هم رابطه دارد و تلاش دارد تا از کانال های رسمی و دیپلماتیک این روابط را گسترش دهد.

وزیر خارجه اسراییل همچنین ادعا کرد که گروه های تروریستی ایران! با گروه های شورشی و تروریستی در امریکای لاتین ارتباط دارند.

وزارت امور خارجه اسراییل سال گذشته نیز از تعمیق ارتباط ایران با کشورهای آمریکای لاتین ابراز نگرانی کرده بود و نسبت به فعالیت های سفارت خانه هاودیپلمات های ایران در پایتخت های این کشورها هشدار داده بود.در بیانیه ای که از سوی وزارت امور خارجه اسراییل سال گذشته در این باره انتشار یافت با دخالت آشکار در امور داخلی و دیپلماتیک ایران، از تعداد دیپلمات های ایران در سفارت خانه های ایران در کشورهای امریکای لاتین ابراز نگرانی شده بود و این تعداد دیپلمات بیش از نیاز متعارف یک سفارت خانه دانسته شده بود.

این در حالی است که بر طبق عرف دیپلماتیک کشور میهمان لیست دیپلمات های خود را به وزارت امور خارجه کشور پذیرنده می دهد و مشخص نیست اگر مورد مشکوکی به لحاظ شمار پرسنل وجود داشته باشد چرا کشورهای پذیرنده در آمریکای لاتین این امر را متوجه نشده اند و مقامات اسراییل این امر را فهمیده اند.

از سوی دیگر مشخص نیست که اسراییلی ها با چه مجوزی به خود اجازه می دهند که در امور روابط دوجانبه کشورهای مستقل و دارای حق حاکمیت دخالت کنند. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد